Premi Atrapallibres

Ahir els de 6è vam anar al teatre Kursaal de Manresa a l’entrega de premis Atrapallibres. Va ser molt més que una gala d’entrega de premis. Va ser una festa grossa al voltant de la lectura, els autors, traductors, editors i tot l’ecosistema de la LIJ (Llibre Infantil i Juvenil).

Durant el curs ens hem llegit tres llibres magnífics i hem fet de jurat per escollir quin llibre ens ha agradat més. En aquesta edició hi ha participat com a jurat unes 10.900 persones. Els Premis Atrapallibres i Protagonista Jove, convocats pel Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil (Ibbycat), són una activitat de foment de la lectura que convida els infants i joves d’entre 9 i 16 anys a esdevenir jurat d’uns premis literaris.

Vam arribar a Manresa molt emocionats i intrigats per saber quin dels llibres seria el guanyador.

L’obra guanyadora del 18è Premi Atrapallibres ha estat “L’Amy i la biblioteca secreta“, d’Alan Gratz (11 anys).

I a continuació l’autor ens va dir unes paraules molt boniques d’agraïment.

L’espectacle va estar dinamitzat per uns ballarins que ens van agradar moltíssim.

I després, vam conèixer la Laia Servera, la cap de Continguts Infantils de TV3, que va presentar la nova veu per al foment de la lectura i la prescripció literària del nou SX3: la jove Maryam, una tiktoker que ha aconseguit gairebé 2 milions de seguidors parlant de llibres. La Maryam ens va parlar de seguida a tots els 700 nens i nenes del públic i ens va dir quins eren les obres finalistes per l’edició del 2024.

Va estar tot molt xulo!

Després vam anar a fer un volt per Manresa i vam tornar cap a l’escola!

Ah! I hem sortit per la televisió!

Si en voleu saber més:

Podeu accedir a la Dossier de Premsa aquí.

Recupereu les notícies aparegudes als mitjans:

TN Migdia 14/06/2023, minut 36:53
InfoK