Ens han portat fongs i bacteris per mirar!

El dimecres 14 d’ octubre una alumna va portar unes càpsules de Petri amb fongs i bacteris a dins. A l’empresa on treballa la seva mare en fan servir. També en va portar dues de buides perquè així un dia les puguem obrir, deixar-les 3 hores obertes i tancar-les i així veure com creixen els fongs. Això només ho podrem fer amb la càpsula buida per fongs perquè els bacteris per viure han d’estar a 37 graus i com que la classe no està a aquesta temperatura, no ho podem fer. En canvi, els fongs han d’estar entre 25 i 28 graus per poder créixer i multiplicar-se. Això normalment és la temperatura ambiental que tenim a la classe (tot i que ara ja comença a fer fresqueta!).

A la classe ho estem treballant.

Hem observat amb lupes binoculars (a 20 augments) els fongs i els bacteris i, aprofitant que teníem les lupes, hem observat molts altres objectes: llapis, maquinetes, cabells… fins i tot un queixal! Ha estat al·lucinant!  Aquí teniu algunes de les imatges.

E.M.

NOTA: Aquest article s’ha reescrit eliminant el nom d’una alumna i la seva imatge seguint les normes de preservació dels drets d’imatge i identitat del nostre web.