Iniciem el Equips per la Convivència!

Avui hem iniciat de nou els Equips per la Convivència a l’hora del pati. Aquest curs, degut a la situació epidemiològica, hi ha dos equips separats, una parella de 5è i una de 6è, que van observant per prevenir els possibles conflictes i actuant des de la zona de pas per poder mantenir les distàncies. A més, estan visibles per tot l’alumnat que els necessiti en un moment determinat.

Divendres passat, l’alumnat de 5è va anar per les classes de primària a presentar i recordar què són els ExC i quines funcions tenen al pati. Durant uns mesos s’han format per:

• observar i detectar situacions que trenquen la convivència i enregistrar-les
  • estar atents a companys que necessitin ajuda perquè se sentin insegurs, exclosos, amenaçats o agredits
  • analitzar les situacions conflictives i fer propostes d’intervenció.

Com ja sabeu els ExC formen part del programa #aquiproubullying que estem duent a terme i vol incidir especialment en reforçar els valors convivencials com a eines per prevenir possibles situacions d’assetjament.

L’alumnat de 5è i 6è estan contents per poder seguir amb els Equips per la convivència.