Hem anat a les semifinals del Certamen de Lectura en Veu Alta!

Avui, dilluns 29 d’abril, hem anat uns quants a acompanyar la Mar Fuentes a les Semifinals del Certamen de Lectura en Veu Alta. Ella era aquí, a l’auditori del Caixafòrum de Barcelona perquè va passar la ronda dels Quarts de final que es va fer a l’Auditori de Vilafranca.

Hi havia una barreja de nervis, expectació i molta il·lusió per poder participar en un acte així, tot un premi al treball fet per la Mar, que es complementava amb el que s’ha fet a l’escola des del setembre. I des de casa, que segur que l’han ajudat molt a preparar-se!

Només arribar ens hem fet la foto de rigor al vestíbul del CaixaFòrum:

Com veieu, ha vingut molt ben acompanyada de la seva mare, la Mireia, l’Anna, la Sarah, el seu tutor, l’August, el Sergi i el Roger.

Un cop dintre ens ha impressionat l’espai, molt ben arranjat per a la cerimònia:

Quan totes les escoles i instituts participants han estat al seu lloc l’acte ha començat. Hem tingut la sort que l’acte fos conduït per una presentadora amb molta energia, que ens ha encomanat el seu entusiasme de seguida i ha servit per a calmar una mica els nervis dels que havien de llegir tot seguit.

Després hem sabut que era una actriu, però… això ja vindrà després.

De seguida han fet pujar als Grumets Verds (la categoria de Cicle Superior on participava la Mar). Han sortejat l’ordre de lectura i… som-hi! Cada nen o nena anava situant-se darrera el micròfon quan li tocava. La veritat és que hi havia molt de nivell. Al cap de poc li ha tocat a la Mar, aquí la teniu:

Tots els lectors d’aquesta categoria llegien un fragment del llibre “Hachiko, el gos que esperava” de Lluís Prats. És possible que us soni el nom perquè fa uns anys se’n va fer una adaptació preciosa per al cinema protagonitzada ni més ni menys que per Richard Gere. Un llibre -i pel·lícula- que, per cert, us recomanem de tot cor:

Doncs bé, la Mar ho ha fet superbé (i no és “amor de mestre”).  I mira que li ha tocat un fragment que no tenia cap diàleg, i això és tot un repte a l’hora de posar-hi expressivitat!

Però ens tocava esperar a que tots els grups llegissin abans de saber el veredicte del jurat.

Els següents han estat els “Grumets Verds” (cicle mitjà):

Tot seguit han pujat a l’escenari “Els “Timoners”, alumnes nouvinguts durant els anteriors vint-i-quatre mesos, provinents de nacionalitats diferents. La veritat és que impressiona sentir com llegeixen aquests nens i nenes que fa tant poc temps que han arribat a casa nostra i han après la llengua tant i tant bé:

Finalment ha arribat el torn de la “Tropa de corsaris”, una categoria formada per grups de tres lectors/es de 3r o 4t d’ESO que havien de llegir un text conjuntament, partint-se els diferents papers (narrador i personatges). Calia molta coordinació! Ho han fet genial!

Amb aquest grup ha acabat la fase de lectura. El jurat s’ha retirat a deliberar i mentrestant dues actrius de la companyia “Impro Barcelona” ens han fet riure de valent, improvisant escenes a partir de fragments de llibres triats totalment a l’atzar. Eren companyes de la presentadora de l’acte. I ho feien de meravella. Aquí les teniu en acció:

I ha arribat el gran moment en què el jurat ha llegit el resultat de les seves deliberacions.

Tal i com marca el tòpic han començat dient: “ha estat molt difícil triar…”, però els crec perquè realment el nivell general era altíssim. Així que la cosa, segons ells mateixos han dit, s’ha decidit per “detalls”.

Ja us hem dit abans que la Mar se n’ha sortit molt bé però el nivell general era molt alt. Al final, en la seva categoria ha passat a la final una alumna també del Penedès, en concret de l’Escola Montagut. Resulta que la Mar la coneix i precisament s’han assegut juntes a la gala. Com podeu veure, la Mar s’ho ha pres amb molta esportivitat i s’ha alegrat que l’Ariadna hagi pogut passar a la final. Bravo, Mar!!

Després, com que ja era hora, hem anat a dinar a les fonts de Montjuïc i, per acabar d’arrodonir el dia ens hem arribat fins el centre comercial de l’antiga plaça de braus de les Arenes a fer un tomb, jugar amb una immensa pantalla tàctil que s’activa tot caminant-hi per sobre i comprar uns quants quilos de llaminadures (ai! que això no ho havia de dir…).

En resum, un dia genial gaudint de la lectura en veu alta, tot un plaer quan els que ho fan en saben un munt, com la Mar i els nens i nenes que hem pogut escoltar avui. L’any que ve hi tornarem!!