Coneixem com treballen els científics/ques i descobrim l’Antàrtida

Ja fa una setmana que els alumnes de Cicle Superior vam rebre la visita del Pep Gasol, biòleg investigador de l’ICM (Institut de Ciències del Mar). Era el complement de la visita que nosaltres havíem fet a l’ICM la setmana anterior. Ambdues activitats ens han permès conèixer de primer mà el treball dels científics, especialment els que fan investigació marina. Vam poder entrar a les seves instal·lacions al Passeig Marítim de Barcelona, escoltar les interessants explicacions del Josep M Gili sobre l’Antàrtida i els curiosos éssers vius que hi habiten, i observar-ne alguns directament, bé a simple vista bé a través dels microscopis. També, gràcies a la Maria, vam conèixer alguns dels mitjans que fan servir per a la investigació marina i vam entrar en el simulador d’un submarí científic. Allà dintre, gràcies a una projecció, vam poder fer una immersió marina a més de 300 mts. de profunditat i veure què s’amaga en aquelles aigües. Aquí teniu algunes de les imatges perquè vosaltres també pugueu fer un petit tast de la visita.

Una setmana més tard -avui fa just 7 dies- en Pep Gasol va venir al nostre centre i ens va explicar moltes coses d’aquest continent tan especial i poc conegut. Ell, que hi ha viatjat uns quants cops, ens va ensenyar què significa fer un viatge així, ple d’exigències. Vam entendre per què a l’Antàrtida, contràriament al que la gent ens pensem, hi ha molta més biodiversitat que en d’altres zones del planeta com, per exemple, a la Mediterrània. Sembla mentida, oi? Paraules com bacteris, microalgues, krill, fitoplàncton o copèpodes ja tenen molt més sentit per a nosaltres.

Han estat dues activitats molt interessants que ens han apropat a la metodologia científica. Qui sap si això haurà despertat futures aficions, futurs científics o científiques. Avui, Dia internacional de la dona i la nena en la ciència, té més sentit que mai compartir-ho.

Gràcies Pep i companys i companyes del I’ICM!!