Castanyada a Can Pascol (Cicle Superior)

El passat divendres 29 d’octubre vam celebrar la Castanyada anant a Can Pascol, una torre de vigilància del segle XI que rep el nom de la masia contigua. També se la coneix com Can Pasqual o la Torre Rodona, tot i que és gairebé rectangular amb els angles arrodonits.

Hi vam anar caminant des de l’escola (ens vam mullar una miqueta) i vam aprofitar per a treballar el quadern de camp.

Primer algunes nocions bàsiques d’orientació (ús de la brúixola i orientació del mapa) i després de vegetació. Ens vam organitzar per grups i cadascun va estudiar una “parcel·la” del bosc. Prèviament la van marcar amb fil per a establir un quadrat de 9m².

Un cop marcat van prendre nota de diferents paràmetres ambientals (temperatura, humitat, lluminositat, signes d’intervenció humana) i van identificar i quantificar  les principals plantes que hi havia amb l’ajut d’unes làmines. De cadascuna van fer-ne una observació (presència de flors, fruits, tipus de planta -arbre/arbust/liana/herba-, i la presència o no de pèls) a part d’anotar-ne el nom vulgar i científic.

Després vam dinar, vam jugar una miqueta i vam tornar cap a l’escola. Aquesta vegada sense pluja!