SEGONA TROBADA DE LA XARXA TERRITORIAL DE TRANSFORMACIÓ EDUCATIVA CURS 2022-2023

Ahir el nostre equip impulsor, va assistir a la trobada de la XTTE a Peralada. Aquesta segona trobada va ser de manera presencial, així com les que s’aniran succeint al llarg del curs.

En aquesta aquesta ocasió, es va incidir en com cada centre de la xarxa havia rebut el nou currículum del Departament i quines havien sigut les reflexions i canvis que havia provocat en la pràctica docent.

«A la nostra escola hem rebut el nou currículum com una oportunitat de validar alguns aspectes on havíem anat innovant com a centre i un estímul per anar avançant en aquest camí de la innovació pedagògica.

Hem intentat apropar-nos-hi amb l’ajuda de diferents formacions i assessoraments que ens han permès com a claustre anar-lo desgranant.

A partir d’aquí, estem aprofundint en diferents aspectes i tenim molt en compte els sis vectors de caràcter transversal per replantejar-nos algunes de les nostres pràctiques a l’aula i sobretot compartir significats entre l’equip de mestres.

Actualment, el nostre objectiu és seguir revisant, reflexionant i construint per millorar la nostra pràctica docent, implicant cada vegada més tota la comunitat educativa.»

Aportació de l’Equip Impulsor XTTE de l’Escola Doctor Arruga

Dels 6 vectors transversals que contempla el currículum, en aquesta ocasió vam aprofundir en el de Perspectiva de gènere en un treball grupal entre les escoles. D’aquí van sorgir moltes idees i activitats per fer a les nostres escoles.

6 VECTORS TRANSVERSALS DEL CURRÍCULUM

La jornada va acabar amb aportacions de diferents centres en el treball de les emocions.

Molt agraïts per aquesta oportunitat de compartir experiències, ens retrobarem el dia 19 de gener a Blanes.