MISSATGE DE L’EQUIP DIRECTIU – 20/3/2020

Benvolgudes famílies,

En aquests dies tan difícils, esperem que estigueu bé i amb bona salut.  Avui ja fa una setmana del tancament de l’escola i som conscients que estem vivint un moment excepcional i que aquest, segons paraules del Conseller d’educació Sr. Bargalló, es pot allargar.

Ara mateix és improbable que el retorn a les escoles sigui el 30 de març tal i com es va anunciar la setmana passada. El confinament ens obliga a tots i a totes a canviar completament el nostre dia a dia adaptant-nos a la nova situació.  Tanmateix, aquest fet suposa un nou repte per al nostre alumnat que potenciarà valors com la solidaritat, la responsabilitat, la vida en família, la resiliència, etc.

El primer objectiu de l’escola és aconseguir que l’alumnat sigui competent davant qualsevol  situació, repte o canvi que es vagi trobant al llarg de la vida i creiem que aquest moment que estan visquent de segur els farà créixer com a persones si reben l’acompanyament de les seves famílies i mestres.

Des de l’equip directiu us volem fer arribar una sèrie de consells i propostes a nivell general que se sumen a les recomanacions que ja heu rebut dels equips docents de cada cicle.

Cal tenir en compte que:

• Internet i els seus recursos esdevenen imprescindibles per mantenir-nos informats i comunicats. En aquest sentit, els i les vostres fills i filles poden trobar a faltar el contacte amb les persones més properes. Eines com l’Skype o Hangout faciliten la comunicació visual amb els éssers estimats.
  • Cal controlar que els vostres fills i les vostres filles no utilitzin eines i recursos (sobretot d’internet) poc adequats a la seva edat.
  • És bo que els infants s’involucrin en les tasques quotidianes de casa assumint alguna responsabilitat adequada a la seva edat.
  • Cal tenir en compte que les recomanacions de recursos i tasques que arriben des de l’escola són una manera de seguir el vincle amb els tutors i tutores i de fer saber als nens i nenes que pensem en ells. Aclarir que aquestes propostes que s’han enviat un cop tancada l’escola no són deures ni rebran cap qualificació un cop fetes.
  • Pot ser un bon moment per adaptar els espais del pis o de la casa a les tasques que volem fer-hi. Un racó de lectura, d’escriptura, de joc, de dansa …
  • Es recomana organitzar i mantenir un horari en les rutines de grans i petits per dur a terme les diferents activitats del dia. Cal mantenir una hora adequada per anar a dormir i aixecar-se i no oblidar-nos de fer els àpats corresponents. És important també buscar una estona al dia per fer activitat física i procurar que ens toqui l’aire i el sol en la mesura del possible.
  • Manteniu-vos informats/des cada dia per canals oficials i fiables; les informacions canvien ràpidament i no totes les que circulen per les xarxes socials són certes. Aprofiteu la informació per comentar-la en família amb un llenguatge planer.

Us recordem que a l’escola Doctor Arruga utilitzem com a via de comunicació amb les famílies l’aplicació Tokapp i que també ens ajuden en la difusió de les informacions els pares i mares delegats/des de cada curs.

Visiteu la nostra pàgina web  www.escoladoctorarruga.cat així com els blogs de les  diferents especialitats on també hi podreu trobar recursos per fer a casa amb els/les vostres fills/es.

CUIDEU-VOS MOLT!   ESPEREM RETROBAR-NOS BEN AVIAT!

Enriic Torras, Imma Gelabert i Sílvia Pineda