El divendres 10 de maig, l’alumant d’ I5, Cicle Inicial i 3r, va gaudir d’una Xerrada amb el títol: La Lola va a l’escola. Aquesta activitat tenia l’objectiu de promoure el respecte, la compassió i l’estima envers els altres animals.
Abans de finalitzar la xerrada els pins i les alzines els hi van fer entrega d’un diploma com a membres del projecte: La Lola va a l’escola.
A les sessions de pràxies, fem diverses activitats de llavis, llengua, buf, i sons i sorolls . Aquestes accions permeten potenciar la mobilitat i el to dels òrgans buco-facials, i conseqüentment millorar l’articulació de fonemes.
Preparem la cursa del buf: elaborem els carrils, agafem els tubs i… a bufar boles!
Aquesta activitat permet controlar la bufada i la respiració que facilitarà la producció de sons i millorar la parla.
Una cursa ben especial i divertida!!!
Els alumnes d’I3 i d’I4 a les sessions de robòtica aprenem amb els Bee-bots, uns simpàtics robots educatius en forma d’abella. Programem el robot per fer passos endavant, endarrera, gir a la dreta, a l’esquerra… i GO!
Aquests conceptes espacials bàsics es treballen prèviament amb el propi cos, a través de diversos jocs, imaginant que som Bee-bots.
Tant de manera vivencial amb el cos com amb els Bee-bots, els infants van desenvolupant el pensament computacional, és a dir, a pensar i a programar un robot, i van integrant aquesta competència digital en els aprenentatges.
Els alumnes de 4t, 5è i 6è vam sortir a fer un taller dins del projecte “Les plantes del nostre entorn” per conèixer els arbres del nostre entorn. La Montse ens va explicar com es deia l’arbre i algunes de les seves característiques. Vam poder recollir algunes mostres que ara tenim a l’aula.
Moltes gràcies Montse!
L’alumnat de 5è i 6è hem tingut una visita molt especial: el Dr. Hopper. Ens ha vingut a fer un taller teatralitzat per fer un treball de les emocions i les habilitats socials.
Ha estat una tarda molt interessant a l’hora que divertida.
ENLLAÇ A GOOGLE PHOTOS: EL DR. HOOPER
Com bé diuen: “ La primavera, la sang altera”…. És per això que a la darrera sessió de Psicomotricitat hem treballat la tranquil.litat i la calma que tant necessitem i que ens costa trobar en aquesta societat imparable. Ho hem fet mitjançant un circuit descalços tot sentint el tacte dels peus amb diferents materials i tot verbalitzant el que anaven sentint: escalf,fred, suau, rugós, aspre…Hem aprofitat per fer-lo molt tranquil.lament esperant i respectant els companys que tenien davant. Mentrestant, hem fet diferents postures de ioga i d’ equil.libri i també traços dels nombres amb guixos. Hem passat molt bona estona i hem aconseguit trobar un xic de calma per continuar el dia amb molta energia!!!
El passat dimarts, 7 de maig, va venir la Bleda a l’ aula dels Pins a fer-nos una representació sobre les emocions. Ens va fer riure molt i va despertar en els infants diferents emocions: alegria, amor, tristesa, ràbia, por…Durant la funció, els infants van poder expressar el que sentien envers les diferents emocions i van explicar el que els feia sentir alegres, tristos, enamorats, enrabiats o porucs. Gràcies Bleda per fer-ho possible!!!
El taller de Rastres va provocar un gran interès a la classe dels Pins, després del taller, els infants, amb la col.laboració de les famílies, van anar portant rastres d’ animals a l’ aula. Els vam observar plegats i vam decidir muntar un petit museu a l’ aula amb tot el que havien portat. Que bonic és veure’ ls motivats i amb tantes ganes de descobrir i aprendre!!!
El divendres, a l’hora de plàstica, els nens i nenes de 4t, 5è i 6è, vam anar pels entorns de Borrassà a dibuixar.
Va ser una activitat de plàstica diferent i molt relaxant sentint els sons de la natura.
El dimarts 14 de maig l’alumnat de 5è ha participat del VIII Congrés de Recerkids , recerca científica per a escoles inquites.
En primer lloc, hem vist un espectacle científic d’allò més divertit.
Després ens han convidat a un bon esmorzar i posteriorment hem tornat a l’auditori per seguir les conferències de les escoles participants
S’han presentat unes recerques molt interessants, entre les quals, la nostra.
Els i les nostres representants han fet una gran explicació del nostre projecte i han sabut respondre a les preguntes que els han plantejat
Al final, hem realitzat dos tallers un sobre l’ADN i l’altre sobre els àtoms
En definitiva, ha estat una experiència molt divertida i plena d’aprenentatges.