Vaga munidal pel clima 27/09/2019

Jornada Mundial pel Clima 27S  a l’Escola

“Moving” és un tema musical amb el que Macaco ens invita a moure’ns, a actuar. Macaco ens fa saber també a través de la seua música que cal fer alguna cosa per a fer realitat els somnis.

Després de veure el seu vídeo clip amb atenció, a les aules ens preguntem què ens pot fer “moure”. Per suposat, ràpidament ens venen al pensament motius físics, com una empenta o un vent fort, però també motius immaterials, com l’amistat per algú, les ganes de baixar al pati o, fins i tot, la temor.

A la Comunitat de Grans, després de venir parlant diversos dies seguits sobre l’emergència climàtica, decidim que volem actuar en favor del planteta. En començar, no sabem encara què podem fer,ni a nivell individual, ni a nivell col·lectiu, però, com ens explica Macaco amb el tema “Moving”,  tenim clar que la suma d’accions pot fer que els efectes compten.

Per trobar una mica d’inspiració  coneixem l’activista sueca de 16 anys, Greta Thunsberg. Qui és? Que vol? Què fa? Utilitzem alguns vídeos curts editats amb motiu de la seua participació a la conferència sobre el clima celebrada a la ONU a finals de setembre.

Una altra font d’inspiració és una sèrie per Internet que retrata les vivències de cinc famílies per aconseguir viure amb zero residus. I més. Internet oferix moltes possibilitats per triar.

Ara sí, ja podem començar a prendre decisions argumentades sobre què fer.

A les aules de la Comunitat de Grans apareixen propostes diferents.

• A quart, aprofitant el treball amb la tècnica del collage que s’està fent a educació artística, s’elaboren cartells per penjar als aparadors de les botigues d’Amposta.
  • A sext, es dissenyen pancartes sobre llençols amb missatges que conviden a un canvi d’actitud de les persones davant l’emergència climàtica que vivim.
  • A les aules de quint es tria la proposta de fer exposició al vestíbul sobre la necessitat de reduir la quantitat de residus que produïm.

A més, tots plegats, acordem la necessitat de dur a terme una acció conjunta a la que puguem convidar tota la comunitat educativa de l’escola, una concentració la plaça del Mercat.

Decidim posar fil a l’agulla. Es formen grups, es planifica i s’executen cadascuns dels treballs.

El divendres, 27 de setembre, les comunitat de menuts i grans, acompanyades per famílies van cap a la plaça del Mercat. Alguns alumnes de sext encapçalen la llarga i sorollosa comitiva amb els llençols reivindicatius. Al darrera, la resta d’alumnat de sext porta de la mà els de quatre anys i els escolars de quint, als de cinc. Mentrestant, per tot el camí, les xiquetes i xiquets de quart demanen als botiguers la seua col·laboració, tot deixant penjar als aparadors de les seues botigues els cartells-collage fets a classe.

En arribar a la plaça del Mercat observem que no estem tot sols. La cooperativa Cresol ha portat fins allà el seu vehicle elèctric que es pot compartir i diversos aparells que funcionen amb energia solar, tot fent una demostració davant les xiquetes, els xiquets, i les seues famílies. Més tard, també se’ns uniran el grup Tedxyouth Amposta per explicar la seua experiència.

Al cap d’una estona a la Plaça, entre les fibres d’un cordill d’espart que alguns mestres han penjat entre els arbres, hi posem fulles portades amb paneretes des de l’Escola pels més menuts on s’han escrit missatges poderosos que inviten a l’acció.

Per acabar, alumnes de quint ens conviden a ballar la coreografia que han ideat per al tema de Macaco, “Moving

En acabar, a classe, encara tindrem una estona per valorar el treball realitzat durant la setmana i per a reflexionar sobre què podem fer millor una altra vegada.

Vista parcial de l’exposició instal·lada al rebedor de l’Escola.

Cliqueu per poder veure el vídeo de la manifestació que hem fet:

Vídeo

L’alumnat de la comunitat de menuts i grans hi participarà!! Uniu-vos a nosaltres!!

Us esperem a la plaça del mercat a les 10h o bé acompanyeu-nos des de l’escola!! Ens hem de fer sentir, el futur és dels nostres fills i filles!

? AGENDA | Amposta es suma, aquest divendres, a les activitats per la vaga mundial pel clima.

▫️ A partir de les 10 h, a la plaça Ramon Berenguer IV, activitats organitzades pels centres educatius, EPI Energia per la Igualtat i Som mobilitat.

▫️ A les 11 h, concentració per netejar el passeig fluvial, amb l’organització del TEDxYouth Amposta.

▫️ A les 18 h concentració a la plaça de l’Ajuntament i lectura del manifest.

? 27 de setembre