Història

El nostre centre és una escola jove, l’any 2018 hem celebrat els 10 anys d’història.

Van començar a aixecar-lo a principis d’estiu de 2007. A l’inici del curs 2007/08 encara estava en construcció, per això les dues aules de P-3 que formaven part del centre es van ubicar en dos centres  educatius de la mateixa població. Una aula es trobava al CEIP Mestre Agustí Barberà i l’altra al CEIP Soriano Montagut.

El divendres dia 1 de febrer de 2008 es va signar l’entrega d’obra i el dilluns,  4 febrer de 2008 van començar les classes al nou centre. Va ser un gran dia tant per als alumnes com per als pares i mares i com no, per a l’equip docent que s’iniciava en aquesta nova etapa. Per fi s’obrien les portes de l’ESCOLA CONSOL FERRÉ, al Carrer Valentins 20-26 a Amposta.

En aquests pocs anys de vida hem experimentat un gran creixement, esdevenint a dia d’avui una escola de dos línies.

Consol Ferré, la mestra Consol,  va nàixer el 3 de febrer de 1921.

Va dedicar la seua vida a l’ensenyament i va viure els canvis en aquest camp, sempre amb la professionalitat i la dedicació que la va fer respectada per tots els xiquets i xiquetes que van passar per les seues classes.

Va començar a fer de mestra  a l’acadèmia Verdaguer, va ser cofundadora del col·legi Cervantes i més tard en entrar a l’ensenyament públic, després de passar per escoles de diversos llocs, va tornar a Amposta, primer al CEIP Miquel Granell quan estava ubicat al nostre parc i més tard al CEIP Soriano-Montagut on li va arribar el moment de la jubilació l’any 1985.

Enamorada de la seua professió, de la natura, de la seua llengua: el català, en definitiva enamorada de la vida, sabia transmetre la seua il·lusió i el seu respecte cap al seu alumnat i en general cap a tot el que l’envoltava.

Dona enèrgica amb inquietuds culturals i literàries, va escriure diversos contes i alguna novel·la on va saber transmetre la seua sensibilitat i i el seu amor per la bellesa de la seua terra.

Al març de 2007 ens va deixar, ja amb 85 anys, dedicats en cos i ànima a la seua professió: el magisteri i a les seues aficions: la natura i la literatura.

Ara la nova escola pública d’Amposta, la quarta de la nostra ciutat porta el seu nom. Gràcies senyoreta Consol per haver-nos deixat aquest bagatge humà tan important!