TOT CANVIA AMB EL PAS DEL TEMPS.

Una cronologia de l’evolució de la nostra música i la tecnologia.

L’alumnat es forma imatges del passat a través de tot el que l’envolta: lectures, TV, gent… Sovint, però, tenen —com els adults— imatges estereotipades. Per comprendre la història hem de fer un examen crític d’un ampli ventall de fets i arguments. La història és investigació i els mestres i l’alumnat hem investigat junts, a partir de la planificació, l’acció i la reflexió per veure què continua i què canvia amb el temps, així com quines poden ser les causes i les conseqüències, tenint en compte diferents interpretacions o punts de vista que ens donen les fonts d’informació consultades.

Per esbrinar com han canviat els gustos musicals i els nostres jocs amb els anys hem seguit el següent procés pedagògic:

— Entrevistem la gent més gran de casa per saber de primera mà els seus gustos musicals (6tA) i a què jugaven (6tB) quan encara no havien complit els vint anys.

— Analitzem les entrevistes i ens adonem que hi ha diferents versions del passat.

— Reflexionem sobre el comportament humà amb analogies de les mateixes situacions de la pròpia vida de l’alumnat. A partir d’aquí veiem que ara escoltem músiques molt diferents de les d’abans i també que la tecnologia és avui en dia un element central tant del joc com de moltes altres facetes de la vida. Això ens genera dues preguntes, com ha canviat la música?, i com ha canviat la tecnologia?

— L’alumnat de 6tA escollim un estil de música, un cantant o un grup musical dels esmentats a les entrevistes realitzades als familiars, i cerquem a Internet informació recollida per altres persones. L’alumnat de 6tB fa el mateix, però a partir d’un objecte tecnològic actual i l’anàlisi de com ha anat evolucionant amb els anys.

— Comuniquem les descobertes.

El resultat són aquestes infografies que recullen algunes de les entrevistes dutes a terme i les infografies que relaten com han anat evolucionant els estils musicals i la tecnologia amb el temps. Un treball únic que ens omple d’orgull.

Consulteu la infografia sobre la música a: https://drive.google.com/file/d/1Ye9PzRfmjlT6EdyBmOxKkUvvKdJYo4VV/view?usp=sharing

I aquí la que parla sobre l’evolució tecnològica:https://drive.google.com/file/d/1CNYFNiosFNt8cOqrqt6bJy2qkZgMfOLv/view?usp=sharing