PROGRAMA: “Apadrinem el nostre patrimoni”

Exposició sobre els ullals de Baltasar al Consol Ferré

Per segona vegada des de què vam apadrinar este espai natural a quatre quilòmetres d’Amposta, el dia 14 de gener,  les dues classes de quint vam desplaçar-nos en bicicleta als ullals de Baltasar.

En arribar es van realitzar un seguit d’activitats. En parelles, i a partir d’afirmacions redactades el curs passat sobre els ullals després de la primera visita, es va proposar un “safari fotogràfic” per explicar a la comunitat educativa de l’Escola què són els Ullals, amb sis fotografies. Mentre, un altra part de l’alumnat, i a partir de condicions donades, feia una recollida d’elements naturals per confeccionar un museu que ens parlés dels Ullals, a la vegada que es localitzaven elements que ajuden a mostrar el dinamisme de l’espai com, per exemple, senyals de canvis que s’han produït o que es produiran (com observem ara l’element, com era abans i com serà d’aquí un temps).

Tot el material recollit formaria part d’una exposició al rebedor de l’Escola que ens ajudés a explicar a tothom què són els Ullals, perquè els hem apadrinat i a què ens obliga la decisió.

A la tarda, havent dinat, vam reunir-nos en assemblea per decidir les activitats que farem durant els propers mesos, les quals us anirem anunciant puntualment.