La nostra història
El nostre centre és una escola jove, encara en pocs anys d’història.
Van començar a aixecar-lo a principis d’estiu de 2007. A l’inici del curs 2007/08 encara estava en construcció, per això les dues aules de P-3 que formaven part del centre es van ubicar en dos centres educatius de la mateixa població. Una aula es trobava al CEIP Mestre Agustí Barberà i l’altra al CEIP Soriano Montagut.
El divendres dia 1 de febrer de 2008 es va signar l’entrega d’obra i el dilluns, 4 febrer de 2008 van començar les classes al nou centre. Va ser un gran dia tant per als alumnes com per als pares i mares i com no, per a l’equip docent que s’iniciava en aquesta nova etapa. Per fi s’obrien les portes de l’ESCOLA CONSOL FERRÉ, al Carrer Valentins 20-26 a Amposta.
En aquests pocs anys de vida hem experimentat un gran creixement, esdevenint a dia d’avui una escola de dos línies.
Consol Ferré, la mestra Consol, va nàixer el 3 de febrer de 1921.
Va dedicar la seua vida a l’ensenyament i va viure els canvis en aquest camp, sempre amb la professionalitat i la dedicació que la va fer respectada per tots els xiquets i xiquetes que van passar per les seues classes.
Va començar a fer de mestra a l’acadèmia Verdaguer, va ser cofundadora del col·legi Cervantes i més tard en entrar a l’ensenyament públic, després de passar per escoles de diversos llocs, va tornar a Amposta, primer al CEIP Miquel Granell quan estava ubicat al nostre parc i més tard al CEIP Soriano-Montagut on li va arribar el moment de la jubilació l’any 1985.
Enamorada de la seua professió, de la natura, de la seua llengua: el català, en definitiva enamorada de la vida, sabia transmetre la seua il·lusió i el seu respecte cap al seu alumnat i en general cap a tot el que l’envoltava.
Dona enèrgica amb inquietuds culturals i literàries, va escriure diversos contes i alguna novel·la on va saber transmetre la seua sensibilitat i i el seu amor per la bellesa de la seua terra.
Al març de 2007 ens va deixar, ja amb 85 anys, dedicats en cos i ànima a la seua professió: el magisteri i a les seues aficions: la natura i la literatura.
Ara la nova escola pública d’Amposta, la quarta de la nostra ciutat porta el seu nom. Gràcies senyoreta Consol per haver-nos deixat aquest bagatge humà tan important!
Claustre 2016-17
EQUIP DIRECTIU
Directora
|
Àngela Arrufat
|
Cap d’estudis
|
Francesca Lamarca
|
Secretaria
|
Joan Valls
|
EDUCACIÓ INFANTIL
Tutora de P3 A
|
Neus Cid
|
Tutora de P3 B
|
Lourdes Romero
|
Tutora de P4 A
|
Paloma Geira / Montse Llobera
|
Tutora de P4 B
|
Montse Albacar
|
Tutora de P5 A
|
Encarna Chillón
|
Tutora de P5 B
|
Cèlia Canet
|
EDUCACIÓ PRIMÀRIA
Tutora de 1r A
|
Anna Nieto
|
Tutora de 1r B
|
Sandra Castell
|
Tutora de 2n A
|
Carmina Talarn
|
Tutor de 2nB
|
Núria Encinas
|
Tutora de 3r A
|
Tere Margalef
|
Tutor de 3r B
|
Josep Valls
|
Tutor de 4t A
|
Gerard César
|
Tutora de 4t B
|
Azahara Moyano
|
Tutora de 4t C
|
Saida Casanova
|
Tutor de 5t A
|
Emilio Miralles
|
Tutora de 5t B
|
Àngels Casado
|
Tutora de 6t A
|
Maju Margalef
|
Tutor de 6t B
|
Guillem Riba
|
ESPECIALISTES
Educació especial
|
Melisa Martínez / Laia Barrachina
|
Educació Física
|
Carles Garcia / Josep Valls / Núria Albesa /Joan Valls
|
Educació Musical
|
Camil Burato / Àngels Casado
|
Anglès
|
Anna Mª Soler / Cristina Querol
|
Religió
|
Imma Folch
|
Castellà
|
Francesca Lamarca
|
TEI
|
Albina Porres |
PERSONAL PAS
Administrativa
|
Victòria Forcadell
|
Conserge
|
Lázaro Agulló
|
Projecte Educatiu
L’escola Consol Ferré som una escola pública, catalana, aconfessional, inclusiva, democràtica, coeducadora, fomentem:
La participació de tota la comunitat educativa, la sensibilització vers el medi natural i social.
Entenem l’educació com un procés integral que veu la persona com un ésser global.
Creiem en l’alumnat com a constructor dels seus propis aprenentatges.
Partim dels seus coneixements previs per a avançar cap a un aprenentatge significatiu.
Respectem els diversos ritmes d’aprenentatge.
Treballem per a l’assoliment de les competències bàsiques.
Fomentem l’aprenentatge funcional partint de la motivació.
Tenim en compte l’atenció inclusiva de la diversitat i la individualitat de cada persona.
La interacció social en la nostra escola és el motor de la comunicació i l’aprenentatge.