GUST PER LA LECTURA 4A i 4t B

Enguany, un any més, l’alumnat de 4t de l’escola hem participat al concurs “El gust per la lectura”. El concurs té per objectiu promoure la formació de bons lectors i lectores. Igual que promovem la lectura en veu alta a l’aula, també treballem altres aspectes de la lectura per a que puguin esdevenir lectors competents, crítics i capaços de gaudir de la lectura.

El concurs es tracta de fer una creació cultural a partir d’una proposta de lectura, que en el nostre cas ha estat “Marcel·lí”, de l’autor francès Sempé. Un llibre que hem anat llegint al llarg del segon trimestre, i que ens ha permès descobrir l’amistat entre el protagonista Marcel·lí i el seu amic Arnau.

Durant moltes sessions hem treballat la lectura del llibre per confeccionar una auca (una auca és una història pictòrica de la cultura catalana que es representa en vinyetes, sota de les quals hi ha escrit un rodolí). Les auques que hem fet cada classe de 4t són de 16 vinyetes, corresponents a 16 moments de la història de Marcel·lí, amb un poema de 4 versos a sota de cada vinyeta.

Aquí us mostrem el resultat final de les obres.

Santi Martí i Herrero

Escola Consol Ferré d’Amposta

DADES DEL CONCURS

Títol del treball: Auca de l’amistat