AFA: ASSOCIACIÓ DE FAMÍLIES D’ALUMNES

És una organització reconeguda dins del procés educatiu que garanteix a les famílies la llibertat d’associar-se per col·laborar i participar en les tasques educatives del Centre Escolar al qual assisteixen els seus fills i les seves filles.

La qualitat de l’escola depèn, en bona mesura, del suport de l’AFA, de les seves idees i de la seva participació.

FINALITATS

Col·laborar en les activitats educatives del centre escolar.Promoure la participació de les famílies en la gestió del centre.

Atendre les famílies en l’exercici del seu dret a intervenir en el control i gestió dels centres sostinguts amb fons públics.

Facilitar la representació i la participació de les famílies al Consell Escolar.

Informar i assessorar les famílies de les activitats pròpies de l’AMPA de forma individual i col·lectiva en tot allò que estigui relacionat amb l’educació del/la seu/va fill/a.

Col·laborar amb el professorat i l’alumnat per al bon funcionament del centre.

Fomentar la convivència i la col·laboració entre la comunitat educativa.

Qualsevol altra que, en el marc de la normativa, li assignen els seus respectius estatuts.

FUNCIONS

Donar suport a les famílies, mestres i alumnes.Promoure la participació de les famílies a la comunitat educativa.

Representar les famílies davant dels organismes oficials i el Consell Escolar.

Gestionar el menjador, el material escolar, els serveis i  les activitats extraescolars.

Organitzar actes formatius, festius i/o lúdics al centre.

Col·laborar en els projectes de l’escola, del barri i de la xarxa d’escoles públiques.