Part estratègica / Diagnosi

Per fer la diagnosi, la comissió digital del centre va utilitzar, durant el curs 2021-2022, els següents recursos:

• Enquesta al professorat, mitjançant un Google forms elaborat per la Xarxa Territorial de Cultura Digital al curs 2020-21 i dissenyada per obtenir la màxima informació del grau de competència digital del col·lectiu docent abans de l’inici de l’EDC.
  • Enquesta SELFIE, una eina utilitzada arreu d’Europa amb aquesta finalitat, la qual es va realitzar tant a l’alumnat com al professorat. Va servir també per determinar el grau de competència digital tant de l’alumnat com del professorat abans de l’inici de l’EDC.
  • Enquesta a famílies, mitjançant un Google forms elaborat per la Comissió d’Estratègia Digital de Centre de la nostra escola amb la finalitat de determinar el grau de competència digital de les nostres famílies abans de l’inici de l’EDC.

L’anàlisi d’aquestes enquestes ens va servir per determinar els punts forts, a nivell digital, de la nostra comunitat educativa, com també aquells aspectes que calia potenciar, i poder així establir els objectius de la nostra EDC des del curs 2021-2022 fins el curs 2025-2026.

Com a comunitat educativa, la diagnosi realitzada durant el curs 2021-2022 va concretar que els nostres punts forts en l’àmbit digital eren:

• La realització d’activitats amb altres organitzacions, sobretot a través de l’English day i el Consell d’Infants.
  • L’ús d’entorns virtuals d’aprenentatge i d’eines de treball col·laboratiu a tercer cicle d’educació primària de manera sistemàtica.

I pel que fa als aspectes a potenciar fins el curs 2025-2026, ens vam proposar:

• Potenciar l’ús d’eines digitals per part del professorat, establint activitats concretes a cada curs, creant així una línia d’escola, que garanteixin que l’alumnat assoleixi gradualment una bona competència digital en acabar l’etapa d’educació primària.
  • Crear una biblioteca/repositori en línia d’eines digitals, de manera que quedi un recull de tots aquells recursos de qualitat que es fan servir a l’escola i es puguin reutilitzar en un futur en benefici de tot l’alumnat.
  • Fomentar l’avaluació de destreses digitals i la coavaluació i autoavaluació per part de l’alumnat amb ús d’eines digitals.
  • Potenciar l’ús d’entorns virtuals d’aprenetatge i d’eines de creació de continguts digitals tots els cicles d’educació primària, fet que contribuïrà a una major maduresa de la competència digital de l’alumnat.