La nostra cultura digital / Altres documents

En aquesta pàgina compartim altres informacions en les quals es detalla com gestionem el nostre inventari o el programari que fem servir:

COORDINACIÓ DIGITAL: INVENTARI

El centre disposa dels equipaments següents:

• Equips per ús de mestres a aules de tutoria, aules d’especialitats i espais comuns, amb Windows, per preparar i gestionar els recursos didàctics i organitzatius del dia a dia que permetin una correcta pràctica educativa.
  • Equips per ús d’alumnes a les aules de tutoria i algunes aules d’especialitats, amb Linux, i portàtils amb Windows, per a que l’alumnat pugui treballar en diferents projectes i crear diversos continguts digitals, o bé entrar al Classroom.
  • Tauletes Android per ús d’alumnes, repartides entre els diferents cicles de l’escola, per fer diferents tipus de cerques o per utilitzar aplicacions educatives concretes (Kahoot, Classroom, Canva…).
  • Equips d’alumnes del Pla d’Educació Digital de Catalunya, amb Windows, per cedir a l’alumnat de tercer cicle d’educació primària i poder tenir així recursos de qualitat a casa.
  • Un servidor de dades per emmagatzemar documents tant mestres com alumnes, podent així accedir a aquest contingut des de qualsevol equip del centre.
  • Impresores per imprimir localment o en xarxa, i una multicopista, per poder preparar tots els materials necessaris pel dia a dia de les aules.
  • Pissarres digitals amb els seus projectors (tenim prevista la substitució d’algunes d’elles per panells interactius en els cursos 2023-24 i 2024-25).
  • Connectivitat LAN a la majoria d’aules del centre, i cobertura Wifi a tot el centre, per garantir un accés a internet des de diferents dispositius i des de diferents espais, permetent treballar de diverses maneres.

INVENTARI INDIC I GEPSE

L’inventari INDIC serveix per gestionar tota la dotació del Pla d’Educació Digital de Catalunya que tenim al centre, esmentada a l’apartat anterior. Ens permet reassignar qualsevol d’aquests dispositius a un altre alumne/a o docent, ja que són equips nominals que només pot utilitzar la persona a qui s’ha assignat.

PROGRAMARI I RECURSOS PROPIS DEL CENTRE

El centre utilitza:

• Microsoft Windows 10 amb Microsoft Office 2007, a més d’altre programari descarregable a internet, pels equips de mestres ubicats al centre.
  • Linux OpenSUSE Tumbleweed pels equips d’alumnes ubicats a les aules del centre.
  • Microsoft Windows 10 a tots els equips del Pla d’Educació Digital de Catalunya, en aquest cas sense Microsoft Office, sinò amb LibreOffice.

.

PROGRAMARI (COMPANY PORTAL) I RECURSOS DEL DEPARTAMENT (TOOLBOX, ALEXANDRIA, XTEC.CAT, ETC)

En procés de redacció.