La nostra cultura digital / Acords i protocols

En aquesta pàgina trobareu acords i protocols que afecten a diversos aspectes de la vida del centre:

CESSIÓ DE MAQUINARI

El centre disposa d’ordinadors portàtils equipats amb Windows, emmarcats en el Pla Educatiu Digital de Catalunya, finançats pel “Fondo Social Europeo”. Són ordinadors que s’assignen a un alumne concret, és a dir, són nominals. Estan destinats a l’alumnat de tercer cicle d’educació primària.

Els equips es lliuren a principi de curs. S’assignen a 5è i l’alumne/a conservarà aquest equip fins que es graduï a 6è. En cas que marxi de l’escola abans d’acabar l’etapa, caldrà que retorni l’equip al centre, per esborrar-ne les dades i poder-lo reassignar en cas que hi hagi una nova assignació de matrícula viva.

El primer lliurament es fa convocant a les famílies, les quals hauran de signar un contracte per deixar constància de que s’està fent un prèstec d’un patrimoni que pertany al Departament d’Educació. Un cop signat el contracte, la família pot endur-se l’equip a casa per a que l’alumne/a pugui treballar en igualtat de condicions que la resta de la classe.

Quan comença la jornada continuada a final de curs, caldrà retornar els equips per a que descansin al centre durant les vacances d’estiu, correctament emmagatzemats i amb garanties de seguretat.

PROTOCOL DE MANTENIMENT DE L’AULA D’INFORMÀTICA

El curs 2021-22 vam decidir potenciar la dotació d’ordinadors a les aules de tutoria, i vam repartir els equips que havien conformat l’aula d’informàtica.

El protocol de manteniment dels equips que hi ha a les aules i espais comuns del centre consisteix en que tots estiguin correctament maquetats i amb productes activats lícitament. Els equips que tenen llicència de Microsoft estan equipats amb Windows, i els equips que no en tenen estan equipats amb Linux, tots ells plenament operatius i amb característiques tècniques suficients com per treballar la competència digital de l’alumnat amb garanties.

De cara al manteniment que necessiten, un cop a l’any se’ls realitza una neteja i esborrat d’arxius antics, ja que el Departament d’Educació envia un tècnic preventiu que fa una visita mensual a l’escola, per aquest tipus de tasques.

Les tauletes també es revisen un cop l’any, esborrant arxius innecessaris i eliminant comptes d’alumnes que hagin oblidat treure’ls del dispositiu en acabar de treballar.

PROTOCOL DE RENOVACIÓ DELS DISPOSITIUS DIGITALS

Com a escola verda que som, creiem en la reutilització i en minimitzar la generació de residus. Per tant, i per allargar la vida als equips que són una mica més antics, el curs 2021-22 se’ls va realitzar a tots una actualització de components, equipant-los amb discs SSD per a una experiència d’ús més àgil, i ampliant-los a 4 Gb de memòria RAM per poder realitzar moltes tasques alhora.

Tot i així, tenim previst renovar els equips de les aules de tutoria entre els cursos 2023-24 i 2024-25 per equips més moderns amb sortides de vídeo HDMI o DisplayPort, ja que l’escola rebrà en aquest període uns panells interactius que substituiran les actuals pissarres digitals i projectors, i aquests dispositius tenen una resolució alta que val la pena aprofitar amb ordinadors més potents.

PROTOCOL SOBRE VIDEO-CONFERÈNCIES

En procés de redacció.