Eleccions consell escolar

Què és el Consell Escolar de Centre (CEC)?

És l’òrgan de Govern del centre educatiu. Es tracta d’un espai de participació on es prenen decisions importants com el projecte educatiu del centro o el calendari i horari escolars.

Quines decisions por prendre el CEC?

El CEC pren decisions molt importants que afecten l’organització, gestió i model de centre educatiu, com ara:

• Participar
    • Projecte Educatiu
    • Programació General Anual
    • Normes de funcionament
    • Gestió econòmica
    • Procediment selecció del/de la director/a
    • Avaluació del funcionament general del centre
  • Aprovar
    • Directius per la programació d’activitats extraescolars
    • Criteris de col·laboració amb altres centres i entorn
    • Propostes de coresponsabilitat, convenis i altres acorda
    • Carta de compromís educatiu
  • Intervenir
    • Procediment d’admissió d’alumnes
    • Resolució de conflictes
  • Avaluar
    • Aplicació del projecte educatiu
    • Aplicació dels documents de gestió del centre
    • Desenvolupament de les activitats extraescolars

Qui en formar part?

El Consell Escolar de Centre el formen:

• Director/a i cap d’estudis
  • Representant del PAS
  • Representants de les famílies
  • Representant de l’AFA
  • Representants del professorat
  • Representant de l’ajuntament

Per què és important que les famílies hi participin?

Les famílies tenen el dret de participar de manera democràtica en l’organització del centre. Així poden participar en decisions com les activitats extraescolars, el pla de funcionament del menjador escolar o l’horari i el calendari del centre. Les decisions preses al consell escolar són clau pel funcionament i millora dels aprenentatges de l’alumnat.

Quan es fan les eleccions de consells escolars?

Cada dos anys es convoquen eleccions per renovar de manera alterna el 50% del CEC. El Departament d’Educació publica amb antelació una resolució dels terminis.

És un procés electoral on tots els pares, mares i tutors legals del centre poden votar per escollir el candidat que considerin adient.

Quin és el calendari d’aquest any?

• 3 de novembre: publicació del cens provisional i publicació de vacants, forma i termini de presentació de les candidatures.
  • Del 4 al 8 de novembre: període de reclamacions del cens electoral.
  • 9 de novembre: sorteig per determinar els vocals de les meses electorals.
  • Del 3 al 15 de novembre: presentació de candidatures, presentació de sol·licituds per actuar com a supervisors de les votacions.
  • 10 de novembre: constitució de les meses electorals, resolució de les reclamacions als censos electorals i aprovació i publicació dels censos definitius.
  • 11 de novembre: publicació del cens definitiu.
  • 16 de novembre: publicació de les candidatures.
  • 24 de novembre: votacions del sector de famílies.
  • 30 de novembre: constitució del nou consell escolar.

Quant dura una candidatura?

Quatre anys. Sempre que es mantinguin els requisits estipulats en el reglament.

Què he de fer si em vull presentar a les eleccions?

Poden ser candidats/es les mares, els pares i els/les tutors/es legals de l’alumnat del centre que exerceixen la pàtria potestat o la tutela d’aquest/es i figuren en el cens electoral.

Per fer-ho, cal que presentin omplert el full de presentació de candidatura que trobaran a la secretaria del centre abans de l’11 de novembre.

A continuació podeu trobar les presentacions de les mares i pares que s’han presentat per representar el sector de famílies:

Què passa si ningú es presenta per representar les famílies?

Si ningú es presenta com a candidat/a dins de termini, passen a ser elegibles totes les mares, pares i tutors/es legals del centre. Si finalment no s’aconsegueix representació suficient de les famílies, el lloc queda buit i, per tant, les famílies deixen d’estar representades al CEC.

Font: Document de l’AFFAC