SETMANA DE LA CIÈNCIA

Aquesta setmana tot l’alumnat de l’escola hem fet diverses activitats que promouen la manipulació,  el coneixement i l’observació a través de l’experimentació i el mètode científic.

I3 després de descobrir com estava de contaminat el mar i quines coses el contaminaven , ho hem reproduït a l’aula, llavors hem estat buscant maneres de poder netejar el mar. Per fer-ho ens ha ajudat l’alumnat de 3r . La classe de la hidrociència ens han explicat tots els passos que cal seguir per netejar l’aigua i ens han ensenyat a fer una depuradora. Amb tots aquesta aprenentatges hem aconseguit netejar el nostre petit mar.

A I4 hem fet ciència a través dels colors. Per una banda, hem fet barreges de colors bàsics per aconseguir fer el color preferit de cadascú. Hem aprofitat aquesta activitat per reflexionar sobre el nostre ODS i fer-nos la pregunta de si hi ha colors de nenes i colors de nens. També hem experimentat amb fulles de la tardor i hem descobert perquè en aquesta estació, canvien de color. Per últim, i de manera casual, hem fet un descobriment científic: l’aire calent puja! I ho hem descobert amb un full que tenim penjat a sobre del radiador (quan el radiador està calent, escalfa l’aire del seu voltant i fa volar el paper). Ara, sense tocar el radiador, sabem si està calent o no. Només ens cal mirar si el full vola!

A I5 hem mirat les coses que a vegades tirem al WC. (tovalloletes, mocadors, paper wc, paper d’eixugar les mans, tovallons) i hem pensat quines són les millors perquè es desfan amb facilitat i ho hem comprovat posant cada un en gots per poder-ho comprovar. Ens ha quedat molt clar que el millor que podem tirar és el paper de WC i que no s’hi poden tirar les tovalloletes perquè no es desfan.

A 1r hem investigat la tensió superficial dels líquids per entendre com caminen els sabaters per sobre de l’aiuga de la bassa. Hem rebut visites dels ADF i i de la Fundació Pau Costa.  Hem entès molt bé què és la gestió forestal i la gran importància que té. També hem treballat la força de l’aire per entendre com funciona el foc.

A 2n hem treballat la llum i les ombres. Hem experimentat amb les llanternes i focus de llum en un espai obscur i també hem observat com canviàvem les nostres ombres al llarg del dia. També hem construït un disc de Newton per comprovar la composició del color blanc.

A 3r i 4t hem fet experiments relacionats amb l’aigua i l’hort, els dos projectes que estem treballant. En relació a l’aigua, hem investigat la refracció de la llum. Hem observat que les paraules es llegien al revés quan la llum passava a través de l’aigua. També hem descobert, gràcies al suc de llimona, que els cítrics s’oxiden quan apliquem una font de calor.

A 5è hem investigat si l’aire pesa i hem integrat el concepte de pressió atmosfèrica. També hem creat uns filtres per analitzar la qualitat de l’aire en diferents punts del nostre territori. D’aquí a un mes recollirem les mostres!

A 6è hem experimentat la flotabilitat i la densitat dels líquids amb la intenció d’observar quines cases poden construir-se sobre l’aigua!

FOTOS SETMANA CIÈNCIA