GEOMETRIA A I5

Per tal de poder treballar la geometria de manera manipulativa i entendre les característiques dels diferents cossos geomètrics, amb l’alumnat de I5 hem:

• Observat els diferents cossos geomètrics i les seves característiques, hem parlat dels costats, les bases… i de com es diuen.
  • Fet torres de pots o objectes de diferents formes per veure si tots els cossos permeten fer-ho. Amb quin faràs la torre més alta, amb un cub, un prisma, un cilindre o una esfera?
  • Estampat cossos per veure com son els seus costats.
  • Construit els diferents cossos amb peces tipus Geomag. Quantes boles necessites per fer un cub? i quants pals? Podem comprovar-ho per veure si el que hem pensat està bé o no.
  • També hem fet els cossos amb plastilina.
  • Construit cubs i prismes amb el Trigonos, un material de fustes i teles que permet fer cabanes.
  • Finalment hem buscat per l’escola objectes quotidians i els hem fotografiat. Hem mirat les fotografies, hem comprovat si realment tenen alguna forma de les treballades i n’hem fet uns murals.