ART I ESCOLA “ARREL”

Els grups de primer i segon hem estat treballant al llarg del curs el projecte d’Art i Escola; un projecte del Centre d’Arts contemporànies de Vic on participen molts centres educatius.

ACVIC ART I ESCOLA

Aquest curs la temàtica proposada era “ARREL” i d’aquesta paraula hem anat estirant i teixint el nostre projecte de cicle.

Vam començar parlant de què ens suggeria la paraula Arrel a cadascú de nosaltres i vàrem conèixer artistes que tractaven l tema des de diferents perspectives com la Frida Kalho, la Gala Pont, en Wei Wei https://www.wikiart.org/es/ai-weiwei l’Ugur Gallenkus https://www.saatchiart.com/ugurgallen.

A continuació vam realitzar una sortida als voltants de la Font d’en Pau i el Castell de Bellpuig per observar arrels reals. En vam veure de gegants que sobresortien de terra, de petites que semblaven fils, amb nusos, llises…

SORTIDA AL CASTELL

Com que havia sorgit la idea de les arrels familiars i els països d’origen, vam dedicar sessions de medi i valors a coneixe’ns més els uns als altres després d’investigar una mica sobre el nostre arbre familiar.

Des de l’àrea de música, la Nuri, va enriquir l’experiència amb diferents exercicis d’expressió corporal.

ARRELS I MÚSICA

Aleshores un dia la Clara va arribar amb un conte que es deia “La Font amagada” de la Míriam Tirado. Al final de la història ens proposava realitzar un joc de pistes que et feia connectar amb les coses que feies quan eres petit/a i ja no feies, amb allò que et donava energia i et nodria.

LA FONT AMAGADA

A partir d’aquí cada alumne de manera individual i amb un ventall ampli de materials, va realitzar una escultura o element plàstic que representés allò que el nodria.

Per acabar el projecte vam fer una performance al pati simunlant una arrel gegant.

PERFORMANCE

La tarda del 12 de maig vam poder acostar el projecte a les famílies i fer creacions conjuntes.

PORTES OBERTES FAMÍLIES

Aquest projecte ens ha permès treballar molts aspectes personals i compartir-los amb els companys/es de cicle.

Us deixem el vídeo que recull tot el projecte.

VÍDEO “I A NOSALTRES, QUÈ ENS NODREIX?”