Normativa Cicle Inicial

Normativa de funcionament Cicle inicialNene-13
 
ORGANITZACIÓ GENERAL
 
Entrades i sortides:
 
La música sona dos minuts abans de les entrades (8:28 i 14:58) perquè els mestres (tutors o especialistes) vagin a recollir els seus alumnes a les files corresponents. Quan la música ha acabat, ja es pot entrar a les aules.  
 
El timbre sona cinc minuts abans de les sortides (12:25 i 16:55) perquè les alumnes vagin recollint i fent fila a l’aula. Els tutors o especialistes acompanyen els alumnes que tinguin fins a les escales i quan sona la música de sortida (12:30 i 17:00) ja poden marxar sols. 
 
L’alumnat de primer fa les files davant del pati d’infantil i entren per la porta de davant de P5. L’alumnat de segon fa la fila amb la resta de cursos de primària.
 
La primera setmana de  curs s’acompanyarà l’alumnat de primer fins a la porta de sortida, i després sortiran sols com la resta de cursos.
 
A l’hora de les entrades (8:30 i 15:00) hi ha dos mestres davant la porta principal per vetllar per una correcta entrada dels alumnes.
 
 
Lavabos: 
 
S’aconsella als alumnes anar al lavabo abans de sortir de casa (o del menjador) i a les hores de pati, però en cas de necessitat se’ls permet anar durant les hores de classe.
 
 
Menjador: (funcionament)
 
Cada aula té un encarregat de menjador que quan arriba al matí el primer que fa és preguntar a la classe qui és queda a menjador. Ho anota en un paper i ho treu fora en una mena de bústia de cartró que hi ha al costat de la porta de cada aula. L’encarregat del menjador ho passa a recollir més tard.
A inici de curs a primer s’encarrega el/la mestre/a i progressivament assumeixen el càrrec alumnes.
 
 
 
Patis: 
 
Els nens i nenes poden jugar lliurement per tot el pati. No es pot jugar a pilota al porxo. És important la correcta utilització i manteniment dels lavabos del pati.
 
 
Esmorzars: 
 
Es recomana que portin menjar sa i saludable (entrepà, fruita…) i aigua (no brics…), així com la utilització de carmanyoles en comptes de paper d’alumini (contaminant).
 
 
Aniversaris: 
 
A primària ja no es celebren els aniversaris a classe. 
 
 
Reciclatge/ Escola verda: 
 
A cicle inicial no hi ha encarregats de reciclatge, però es treballa el tema a l’aula i s’insisteix en la importància del bon ús dels contenidors de l’aula i l’escola.
 
 
Diades i festes: 
 
Castanyada: Al matí es fa classe normal (es posen les castanyes en remull). A la tarda es fan les paperines i es posen les castanyes en una caixa que indiqui de quin curs són. Es surt al pati a fer joc lliure. Quan reparteixen les castanyes ens les mengem.
Els alumnes de 6è són els encarregats de passar per totes les classes de l’escola a buscar les castanyes i les porten als mestres que les couen. 
  
Nadal: durant la darrera setmana de classes es fa la carta als Reis Mags, i posteriorment es fa entrega al patge reial. El darrer dia es fa cagar el tió. També hi ha una cantada de Nadales oberta a les famílies de l’escola.
 
Dia de la Pau (30 de gener): Cada curs treballa el concepte de la Pau (i el DENIP) a la seva aula i es proposa fer una activitat conjunta (tipus manualitat: mural amb imatges, missatges sobre la pau…)
 
Carnestoltes: Durant la setmana de carnestoltes els alumnes de tota l’escola porten les consignes que es demanen. La tarda de l’últim dia de la setmana es fa una festa al pati amb tots els cursos. El berenar de dijous gras s’acostuma a fer al pati de l’escola i l’alumnat que ho vulgui pot venir disfressat.
 
Diada de Sant Jordi: Jocs florals.
Al llarg del matí fan una visita a les parades del mercat.
A la tarda s’assisteix a l’entrega de premis de les redaccions dels jocs florals, la setmana cultural i els de la biblioteca.
 
Setmana cultural: Durant dos dies de la setmana es para el ritme normal de les classes i es fan tallers. Cada un dels mestres del cicle organitza un taller relacionat amb el tema de la setmana cultural i els alumnes  van passant per cada un dels tallers. Els grups es fan barrejant alumnes de tot el cicle.
Festa final de curs: El dia de final de curs totes les classes realitzen els balls que han fet a l’hora d’educació física.
S’acostuma a menjar un gelat.
 
Colònies: 
 
Es fan una vegada al cicle.
 
Sortides: 
 
El primer i tercer trimestre es faran sortides fora del municipi. Al segon trimestre es farà una sortida pel poble. A més de les diferents visites pel poble (biblioteca municipal, teatre, museus…)
 
 
FUNCIONAMENT D’AULA
 
Material col·lectiu:
 
Material d’escriptura: els alumnes tenen el seu material en safates a les taules (material col·lectiu)
 
Carpeta: cada alumne té una carpeta per posar-hi les fitxes de deures, l’agenda, informacions…
 
Arxivadors: cada alumne té un arxivador amb separadors per cada assignatura i es van arxivant les fitxes que ja estan acabades.
 
Llibretes: a primer hi ha dues llibretes, una per català i una per matemàtiques. A segon també hi ha una per castellà.  
 
Material didàctic d’aula: Tenim llibres socialitzats: de lectura de català i de lectura de castellà. Es compren els llibres de català, matemàtiques i medi(els quals porten els seus corresponents quadernets). 
 
Agenda i deures: cada alumne té una llibreta petita que es fa servir d’agenda on hi anota els deures, les informacions…
A primer es comença amb una fitxa de deures setmanal i un llibre de lectura de la biblioteca (els divendres).
A segon s’hi afegeix una altra fitxa els dimecres.
Per altra banda poden portar a casa feines per acabar, textos per memoritzar (dites, poemes…) o deures de recerca d’informació sobre temes treballats.
 
 
Activitats pròpies de cada nivell:  
 
– Concurs de dibuix dels ocells.
– Concurs de dibuix de la policia local.
– Fireta solidària per Nadal(ACOPA). 
 
 
 ASPECTES PEDAGÒGICS
 
Pla de Lectura: lectura de 30 minuts diaris. A primer es comença amb menys temps de lectura.
 
Programacions: programacions anuals, d’unitats didàctiques i setmanals de cada una de les assignatures. Es realitzen els dimarts de 12:30 a 13:30 amb tots els tutors del cicle.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>