Normativa Cicle Inicial

Normativa de funcionament Cicle Inicial

ORGANITZACIÓ GENERAL

Entrades i sortides

La música sona dos minuts abans de les entrades (8’58 i 14’58) perquè els mestres (tutors o especialistes) vagin a recollir els seus alumnes a les files corresponents. Quan la música ha acabat, ja es pot entrar a les aules.

El timbre sona cinc minuts abans de les sortides (12’25 i 16’25) perquè els alumnes vagin recollint i fent fila a l’aula.  Els tutors o especialistes acompanyen els alumnes que tinguin fins les escales o lloc de sortida i quan sona la música de sortida (12’30 i 16’30) ja poden marxar amb els pares/mares.

L’alumnat de primer i segon  fa les files davant del pati d’infantil i entren per la porta de davant de P5.

A l’hora de les entrades (9 i 15 hores) hi ha dos mestres davant la porta principal per vetllar per una correcta entrada dels alumnes.

Lavabos:

S’aconsella als alumnes anar al lavabo abans de sortir de casa (o del menjador) i a les hores del pati, però en cas de necessitat se’ls permet anar durant les hores de classe.

Menjador: (funcionament)

Cada aula té un encarregat de menjador que quan arriba al matí, el primer que fa és preguntar a la classe qui es queda a menjador.  Ho anota en un paper i ho treu fora en una mena de bústia de plàstic (sobre) que hi ha al costat d ela porta de cada classe. L’encarregat del menjador ho passa a recollir més tard.

A l’inici de curs, a primer s’encarrega el/la mestre/a i progressivament assumeixen el càrrec els alumnes.

Patis:

Els nens i nenes poden jugar lliurement per tot el pati. No es pot jugar a pilota al porxo. És important la correcta utilització i manteniment dels lavabos del pati.

Esmorzars:

Es recomana que portin menjar sa i saludable (entrepà, fruita…) i aigua (no brics…), així com la utilització de carmanyoles en comptes de paper d’alumini (contaminant).

Aniversaris:

A primària ja no es celebren els aniversaris a classe.

Reciclatge/Escola verda:

A cicle inicial,no hi ha encarregats de reciclatge, però es treballa el tema a l’aula i s’insisteix en la importància del bon ús dels contenidors de l’aula i l’escola.

Diades i festes:

Castanyada: Al matí es fa classe normal (es posen les castanyes en remull). A la tarda es fan les paperines i es posen les castanyes en una caixa que indiqui de quin curs són. Es surt al pati a fer joc les Olimpíades de la castanya que organitzen els alumnes de 6è. Després ens mengem  les castanyes en una zona del pati.

Nadal: Durant la darrera setmana de classes es fa la carta als Reis Mags, i posteriorment es fa l’entrega als Patges Reials. El darrer dia,  es fa el cagatió i jocs a la classe. També es fa la cantada de nadales per les famílies

Dia de la Pau (30 de gener):  Cada curs treballa el concepte de la Pau a l’aula i es proposa fer una activitat segons què diuen els de la comissió de festes.

Carnestoltes: Durant la setmana de carnestoltes els alumnes de tota l’escola porten les consignes que es demanen. La tarda de l’últim dia de la setmana es fa una festa al pati amb tots els cursos.

Diada de Sant Jordi: Jocs florals. Al llarg del matí fan una visita a les parades del mercat. A la tarda s’assisteix a l’entrega de premis de les redaccions dels jocs florals, la setmana cultural i els de la bilioteca.

Setmana cultural: Durant dos dies de la setmana es para el ritme normal de les classes i es fan tallers. Cada un dels mestres del cicle organitza un taller relacionat amb el tema de la setmana cultural i els alumnes (de 1r i 2n) van passant per cada un dels tallers. Els grups es fan barrejant alumnes de les 4 classes.

Festa final de curs: El dia de final de curs totes les classes realitzen els balls que han fet a l’hora d’educació física. S’acostuma a menjar un gelat.

Colònies:

Es fan una vegada per cicle.

Sortides:

Es faran diferents sortides pel municipi, així com una excursió al trimestre relacionada amb els temes que es treballen des de l’àrea de coneixement de medi.

FUNCIONAMENT D’AULA

Material col.lectiu

Material d’escriptura: els alumnes tenen el seu material en safates a les taules i el llapis, goma i maquineta a l’estoig. També posem els retoladors a l’estoig.

Carpeta: cada alumne té una carpeta per posar-hi les fitxes de deures, l’agenda, informacions…

Arxivadors: Cada alumne té un arxivador amb separadors per cada assignatura i es van arxivant les fitxes que ja estan acabades.

Llibretes: A primer hi ha dues llibretes, una per llengua i una per mates. A segon també hi ha una per castellà.

Material didàctic d’aula: Tenim llibres socialitzats de lectura de català i lectura de castellà.  Es compren els llibres de català i mates. A segon es compra també un llibre d’anglès.

Agenda i deures: Cada alumne té una agenda on anota els deures, les informacions… A primer es comença amb una fitxa de deures setmanals i un llibre de lectura de la biblioteca. A segon es posa una fitxa el cap de setmana i el dictat preparat entre setmana.

Per altre banda, poden portar a casa feines per acabar, textos per memoritzar (dites, poemes..) o deures de recerca d’informació sobre temes treballats.

Activitats pròpies de cada nivell:

– concurs de dibuix dels ocells (1r)

– concurs de dibuix de la policia local (2n)

– Fireta solidària per Nadal  (ACOPA)

 

ASPECTES PEDAGÒGICS

Pla de lectura: lectura de 30 minuts  diaris. A primer es comença amb menys temps de lectura

Programacions: programacions anuals, d’unitats didàctiques i setmanals de cada una de les assignatures. Es realitzen els dimarts de 12’30 a 13’30.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>