Història de l’escola

El 28 de novembre de 1965, va tenir lloc la inauguració de l’Agrupación Escolar mixta. Aquesta havia estat construïda pel Ministeri d’Educació i Ciència sobre uns terrenys cedits per l’Ajuntament i constava de quatre aules de primària i una de pàrvuls. Així mateix, també es va construir un grup de vivendes pels mestres.

El 20 d’abril de 1967 l’Ajuntament, fent-se ressò del desig de molts vilatans, va acordar posar el nom de Barceló i Matas al centre, en memòria del gran mestre i pedagog de la vila.

Posteriorment l’escola va anar fent una sèrie de reformes i ampliacions:

• El 1969 s’aprova el projecte d’ampliació a 4 aules més (actual P3 i casa del conserge)
  • El 1981 hi ha una nova fase (edifici d¡’infantil i una part de primària)
  • El 1983 s’amplia un bloc de primària.
  • El 1995 es construeix el gimnàs.

L’escola ha canviat molt amb el pas dels anys, des dels primers grups de mestres i alumnes a la dècada dels 60 fins avui.

Al llarg dels anys l’escola ha participat en nombrosos projectes d’innovació, essent pionera en molt d’ells. Entre molts altres podem enumerar:

• El programa de ràdio “El Xerraire”.
    • Notícia El Punt – VilaWeb 11/05/07: El CEIP Barceló i Matas de Palafrugell celebra el quart aniversari del programa de ràdio “El Xerraire”, en que participen tots els alumnes (llegir notícia aquí)
    • Experiències en centres (xtec): Podeu sentir un àudio del programa (aquí)
  • Revista “La Xerraire”, amb 20 números editats, la revista compta amb la participació de tota la comunitat educativa de l’escola. Podeu veure les darreres edicions aquí.
  • Projecte d’Escoles Verdes.

I molts altres que us anirem explicant