ORGANITZACIÓ GENERAL
Entrades i sortides: Horari d’infantil de 8.55 a 12.30h i de 14.55 a 16.30h.
Els portals d’entrada s’obren durant 10 minuts (8.55-9.05h i 14.55-15.05h). Si s’arriba més tard s’haurà d’entrar per secretària.
- P3:Entrades i sortides pel portal gran. Els familiars els poden acompanyar fins el pati de p3, darrere la plataforma de formigó i recollir-los al mateix lloc. Cal esperar a que les tutores obrin les portes, a les 8:55h i a les 14:55h.
- P4 i P5: Entrades i sortides pel portal gris. Els pares i mares els acompanyen fins a la porta de vidre d’entrada a l’edifici de p4 i p5, a on els rebran les mestres d’educació infantil.
En cas de pluja s’obre uns minuts abans.
A la sortida els familiars no podran entrar a les classes, esperaran al hall als seus fills en l’espai destinat.
Si algun dia ha de venir alguna persona diferent de l’habitual a recollir l’infant heu d’avisar amb antelació a la tutora.
Si heu de dir alguna cosa a la mestra, a l’hora de sortida (migdia o tarda), espereu a que hagin sortit tots els infants.
Lavabos
- P3: Lavabos adaptats als nens i nenes d’aquesta edat. Els infants hi van a demanda. A més a més, abans d’esmorzar es treballa aquest hàbit amb tots els infants: autonomia (saber fer ús de l’espai, pujar/baixar roba…) higiene (rentar mans, netejar-se…). Per facilitar aquests hàbits cal venir amb roba còmoda a l’escola.
- P4 i P5: Dos espais, uns lavabos al hall de p4 i p5 i uns altres al pati.Els infants hi van a demanda sota el vist i plau de les mestres. Durant l’hora de l’esbarjo els nens i nenes no poden pujar a les aules, ja hi ha lavabos al pati.
Menjador
- AP3, P4 i P5.Els monitors de menjador els passen a recollir a les 12.30 i els retornen amb les tutores a les 15 hores. El menú del menjador està penjat a la porta d’entrada de parvulari per a consulta de les famílies.
Els tiquets de menjador s’entreguen a les tutores i els monitors els recullen a les 9 hores.
Patis
Dos espais diferenciats, un pati pels nens i nenes de P3 i un altre pels de P4 i P5. L’horari de l’esbarjo és d’ 11 a 11:45h.
Esmorzars
Com a escola verda es fomenta la campanya “esmorzar sa” per tant cal portar un petit entrepà o fruita dins un taper , per tal d’estalviar embolcalls. Aigua per a beure. No es poden portar envasos “tetrabricks”.
Els dimecres a tota l’escola es fa el “dia de la fruita” i cal dur fruita per esmorzar.
Aniversaris
Els aniversaris els celebrem un cop al mes amb un petit berenar que proporciona l’escola, que consisteix en: pa, xocolata i suc natural del Mooma.
Els nens i nenes que han fet anys al llarg del mes comparteixen la festa d’aniversari amb la resta de companys i companyes.
Cada nivell té “el seu pastis” elaborat per les mestres amb diferents tècniques plàstiques per demanar els desitjos i bufar les espelmes.
A cada protagonista se li regala una corona el dia dels seu aniversari.
A l’escola no es poden portar llaminadures, tampoc es pot repartir cap tarja d’invitació d’aniversari dins el recinte escolar.
Escola verda
Es fan diferents activitats relacionades amb escola verda:
- Esmorzar sa.
- El dia de la fruita: els dimecres cal dur fruita per esmorzar.
- Campanya de la fruita.
- Tres erres. Reciclem (contenidors a les aules groc, blau i rebuig ), reduïm ( tapers, no tetrabricks ), reutilitzem ( material de rebuig pels ambients i racons, safata verda-paper segona mà )
- Activitats amb grups flexibles d’escola verda i l’hort.
Diades i festes
- Castanyada: Danses, arribada de les castanyeres, torrada i menjada de castanyes.
- Nadal: Calendari d’advent, Carta pels reis, arribada dels patges reials, felicitació de nadal per a les famílies, Tió, Cantada de Nadales.
- Dia de la Pau: Activitats conjuntes a tota l’escola, proposades des de la comissió de festes.
- Activitats conjuntes a tota l’escola, proposades des de la comissió de festes: arribada del rei o reina Carnestoltes, consignes, dijous gras, festa de disfresses/ tallers maquillatge… a decidir cada curs escolar.
- Jornades culturals, Diada de Sant Jordi, Jocs florals.
Sortida a les paradetes el dia de Sant Jordi.
Entrega dels premis dels Jocs Florals, infantil hi participa amb un dibuix relacionat amb el tema triat i una part escrita adient al nivell .
Activitat plàstica de Sant Jordi per a les famílies, poden ser diferents propostes una rosa, un punt de llibre, un drac, un petit conte….
Tallers internivells relacionats amb el tema triat per a les jornades culturals.
- Festa fi de curs Danses , gelat i activitats conjuntes proposades des de la comissió de festes.
Colònies. Es segueixen els acords presos a l’escola. P3 no hi participa.P4 i P5 hi van any si, any no.
Sortides
Sortides locals a determinar per nivells.
Sortides conjuntes P3, P4 i P5 fora de la localitat, una per trimestre programades des del cicle d’infantil. El primer trimestre P3 no surt- adaptació-.
A les sortides cal portar el xandall de l’escola.
Material col·lectiu
Una quota per tot el curs, a revisar cada any per l’escola. Inclou tot el material que es proporciona als alumnes més el llibre de lectura i conte socialitzats. No inclou els llibres-quaderns de text. A cicle hi ha una mestra responsable del material col·lectiu.
Activitats relació família escola.
A P5 els caps de setmana, a partir de gener, els infants portaran a casa una carpeta viatgera de lectura per treballar amb les famílies. Cal retornar-la el dilluns.
Hora del conte des de la biblioteca de l’escola.
En tots els nivells es demana col·laboració de les famílies en activitats puntuals.
Càrrecs:
- Mestres: comissions, material col·lectiu, departaments, coordinació
- Alumnat: Cada tutor estableix els diferents encarregats i la durada del càrrec: tren dels encarregats, tauler dels encarregats, infant del dia…