Setmana del Compostatge.

Aquesta és la Setmana del Compostatge.

Els i les Baltis de 5è són els responsables del compostador de l’escola, per això han preparat una ruta guiada per explicar el tractament que es fa de la matèria orgànica, des de les classes fins a l’hort.

La ruta s’ha explicat a la resta d’alumnes de l’escola, perquè entenguin la necessitat de reciclar la matèria orgànica i per que vegin que el compostatge és un cicle i que ajuda a adobar el nostre hort de manera natural.

Els delegats verds de cada classe recullen la matèria orgànica, generalment pells de fruita i l’aboquen al contenidor marró del pati.  Els delegats verds de 5è, que són els responsables del compostador,  vigilen que s’aboqui correctament i ho porten al compostador.

Un cop per setmana l’alumnat de 5è  revisa els compostadors, s’airegen i reguen, si cal.  Quan ja està fet el compost, al cap d’uns 5 o 6 mesos, es passa per un sedàs per treure fragments gruixuts i es tira a l’hort, per adobar les plantes.

La setmana que ve faran la ruta per als pares i mares.