CARNAVAL A LA COMUNITAT DE PETITS

“Després de la Candelera, Carnestoltes ve al darrere”
Els Baltis vivim el Carnaval intensament!
L’arribada de sa majestat, el Rei Carnestoltes, el rei dels poca-soltes, ha capgirat el dia a dia de l’escola. Des del primer dia ens ha fet arribar unes ordres ben boges que ens feien anar vestits d’una manera diferent cada dia.

Dijous gras ha estat un dia ben intens: de bon matí hem tingut tota l’escola per nosaltres (els nens i nenes de primària han anat d’excursió), a mig matí hem fet una gimcana amb l’ajuda de les famílies. Per si era poc, la tarda el grup de 5è ens ha explicat el conte del caramel de Valls i n’hem menjat un! Per cert, sabíeu que aquest caramel és típic de la nostra ciutat?

Per Carnaval cada classe va dissenyar el cartell i la disfressa, enguany el tema central ha estat el cinema. A la tarda hem fet una rua per lluir les creacions i hem menjat pa amb oli, sal i xocolata, el berenar dels nostres avis i àvies!

Però tanta gresca no pot durar eternament i Dimecres de Cendra ploraners i ploraneres hem acomiadat sa majestat. A l’enterrament de la Sardina s’ha llegit el seu testament.

“Rei Carnestoltes n’ha dictat un testament: que no es pot tornar a fer gresca fins d’aquí a l’any vinent”

I és que després de tanta rauxa i excessos arriba el temps del seny i la prudència. És el torn de la Vella Quaresma i les seves consignes són més serenes i austeres. Cada divendres li traiem una cama fent el compte enrere fins a Pasqua.

Quin mareig entre un rei que massa i una vella que massa-poc. Ja ho diuen bé els avis, que la virtut està al mig.

Viure les tradicions ajuda a arrelar-se, fomentant el desig de pertinença. Des de l’escola vivim la cultura popular!

Cliqueu aquí per veure les fotografies.