Ens visita l’escriptora Eulàlia Canal.

El dijous 25 de febrer els Baltis vam rebre l’escriptora Eulàlia Canal.

Durant aquest trimestre l’alumnat de 3r i 4t ha llegit “Un somni dins el mitjó”; un llibre on la imaginació ajuda a viure una realitat que a vegades ens desconcerta.  A 5è i 6è han llegit “L’arbre de les històries”; els llibres no poden desaparèixer, els necessitem per viure.

Enguany ens hem trobat amb l’escriptora a l’aire lliure i en grups reduïts; noves formes d’aprofitar l’ entorn  privilegiat de l’escola.

L’alumnat, prèviament, va preparar unes preguntes que va fer a l’Eulàlia Canal a mode d’entrevista.  Els va resultar molt interessant saber per què va decidir dedicar-se a aquesta professió i com és la rutina diària d’una escriptora.

Després va firmar els llibres.  A l’alumnat li agrada especialment tenir un record d’una bona experiència de lectura i del contacte amb l’escriptora.

A l’escola treballem els 30 minuts de lectura diaris de diferents maneres: lectura silenciosa, de la mestra, en veu alta, conversa literària, presentació i recomanació de llibres, lectura individual o col·lectiva; lectura amb diferents dispositius: llibres, cartells, ipads, en pantalla­­­ i amb diferents propòsits: per plaer, per buscar informació, per aprendre, per formar-se una opinió…

Si voleu saber-ne més de l’Eulàlia Canal: http://eulaliacanal.blogspot.com/