Diagnosi

Per poder planificar una estratègia a la nostra escola és imprescindible ser conscients del punt on ens trobem. Cal identificar les nostres fortalesses i debilitats amb relació a l’assoliment de les competències digitals. Les eines que hem utilitzat per detectar-les són enquestes ( Selfie Europa i Formularis de google) , en els tres eixos del PEDC: alumnat, docents i centre.

PUNTS FORTS

ALUMNAT

• Es detecta que l’alumnat es mostra més motivat quan l’aprenentatge consisteix en treballar amb tecnologia.
  • Els alumnes dominen bastant les diferents aplicacions que utilitizem a l’escola per a treballar (sobretot els cursos 3r, 4t, 5è i 6è).

CENTRE

• Centre ben dotat tecnològicament.
  • Robòtica seqüenciada a cicle superior.
  • Tenim chromebooks que s’utilitzen de forma regular gràcies a l’aportació de l’AFA.
  • Bona comunicació centre-famílies (molts canals de comunicació i ben valorada la comunicació per part de les famílies).
  • Tenim una aula dedicada totalment a la robòtica i a la informàtica (tot i que aquesta, també, es treballa a la pròpia aula de cada grup).
  • Tenim una aula insonoritzada per l’emisora de ràdio.

CLAUSTRE

• La majoria del claustre:
    • participa en les activitats de formació permanent.
    • utilitza els equipaments digitals.
    • incorpora les noves tecnologies en les activitats d’ensenyament/aprenentatge.
    • emprèn recursos digitals per avaluar i fer seguiment de l’alumnat (passem llista des del servidor, avaluació via drive…).
    • disposa d’un ordinador portàtil per a la seva tasca docent, cedit pel Departament.

PUNTS FEBLES

ALUMNAT

• Falta una seqüenciació de les activitats digitals.
  • Falten activitats avaluatives per a comprovar l’assoliment de les diferents competències digitals.
  • Treballar  més la seguretat digital ja que sorgeixen molts conflictes, sobretot a cicle superior.

CENTRE

• Falta formar a les famílies amb les nostres apps perquè els hi resulti més fàcil poder ajudar als infants des de casa.

CLAUSTRE

• Necessitem consensuar l’utilització dels diferents dispositius a cada comunitat.
  • Es necessita formació digital de TOTES les aplicacions que utilitzem al centre.