L’hora del conte

A partir dels contes il·lustrats treballem l’aprenentatge de la llengua oral.

Els infants des de ben petits inicien l’aprenentatge de la llengua relacionant-se amb els adults que els envolten, imitant i provant els sons, utilitzant les paraules i expressions que aprenen de mica en mica i experimentant el plaer de comunicar-se i fer-se entendre. Ho fan en un clima de seguretat i confiança, on s’estableixen vincles emocionals, on se’ls ajuda i rectifica i on se celebren els seus progressos i millores per expressar-se.

L’escola ha de continuar aquest clima d’aprenentatge, confiança i seguretat que ha de permetre a l’alumne ampliar el seus coneixements lingüístics i millorar-los, per passar gradualment del llenguatge quotidià i col·loquial a registres més formals. En aquelles situacions on la llengua de l’escola constitueix una nova llengua per als infants, aquest clima afavoridor de l’aprenentatge és encara més necessari i imprescindible.

Per aprendre llengua resulta, doncs, indispensable envoltar l’alumne d’un context significatiu per a ell, engrescador i motivador on l’ús de la llengua esdevingui una manera natural de relacionar-se, comunicar-se i aprendre.