Configuració del Centre

La nostra escola està configurada per :

• Alumnat del barri

• Alumnat que viu en altres barris de Figueres.

• Alumnat de pobles de l’Alt Empordà

La societat actual és molt rica i diversa. La nostra escola també i nosaltres ho valorem des d’un punt de vista positiu, de repte i de treball.

Els nostres alumnes tenen capacitats, moltes i variades. Partim d’aquestes capacitats a l’hora d’organitzar les nostres activitats, les valorem com a fortaleses. A part d’aquestes capacitats individuals també se’n generen de noves quan es treballa en comunitat. L’escola s’encarrega de posar-les de manifest.

S’ha de valorar l’atenció a la diversitat des de la globalitat. La diversitat fonamenta totes les maneres d’actuar a totes les activitats que s’organitzen des de tota la comunitat.

La nostra comunitat es nodreix de diversitat de llengües, cultures i realitats. El català és la llengua vehicular, però  moltes de les nostres famílies tenen el castellà com a llengua d’ús a casa. També comptem amb altres llengües no llatines com l’àrab, l’amazic, l’urdú, el xinès, el polonès, búlgar, ,… D’aquestes n’hi ha que són nouvingudes, d’altres que ja estan establertes des de fa un temps al país. A més tenim una bona representació de persones de l’ètnia gitana.

Qualsevol alumne en qualsevol moment pot necessitar d’un suport, temporal o permanent. A la nostra escola tenim un alumnes amb necessitats educatives derivades de situacions socials, econòmiques o culturals o per algun tipus de discapacitat (malaltia física o mental, retard mental,…) o altres situacions que generen atenció específica d’algun tipus (altes capacitats, dislèxia, …).