FAIG

Impulsat per la Direcció General d’Innovació, Digitalització, Currículum i Llengües i el Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i a la Recerca Educativa (CESIRE).

El Departament ofereix un acompanyament intensiu als centres participants, amb el propòsit d’impulsar canvis pedagògics profunds i fonamentats en la recerca, envers la creació de nous entorns d’aprenentatge amb sentit que situïn l’alumnat com a protagonista actiu i compromès. El programa facilita un marc de referència pedagògic que fonamenta l’aprenentatge per projectes “maker” com una oportunitat per connectar el currículum amb la vida de les persones aprenents i abordar els desafiaments socials actuals i reptes de futur, impulsant la personalització, l’empoderament, la creativitat i la consciència crítica, a mesura que aprenen i es construeixen com a habitants del món amb capacitat d’actuar per a millorar-lo.

FINALITAT
Proporcionar l’acompanyament, la formació pedagògica i la capacitació tecnològica necessàries per consolidar l’aprenentatge per projectes com a línia pedagògica de centre.

El programa promou la creació d’entorns i experiències d’aprenentatge significatives que afavoreixin el desenvolupament de l’alumnat com a persones crítiques, responsables i transformadores del seu entorn, amb un paper clau en la resolució de desafiaments i reptes del món real, a través de solucions creatives i innovadores.

El Programa pretén impulsar l’aprenentatge amb sentit en els centres participants, a través dels plantejaments de la metodologia “maker” i les possibilitats educatives de la fabricació digital.