Ciència a la biblioteca

Dijous, 14 de novembre, l’alumnat de 4t. vam anar a la biblioteca a fer un taller de ciència. La noia que ens n’ensenyava ens va fer un taller primer i després nosaltres en vam fer tres.

Al que ens va fer la noia hi havia cinc gots i va  posar colorant a tres. Va ficar un rotlle de paper absorbent a dins d’un got que hi havia colorant empalmant-lo amb  tots els altres  i es barrejaven els colors de cada got.

Al primer hi havia un plat on hi ficàvem llet  i gotes de colorant alimentari de diferents colors: blau, groc i vermell. Teníem un pal de les orelles i l’havíem de sucar amb alcohol  i tocar la punta amb colorant. Això creava un dibuix perquè s’escampava el colorant, semblava una estrella. Al segon taller un alumne posava  una cullerada de sal dins d’un got , en un altre dues cullerades, en un altre tres i així fins arribar a quatre cullerades. Després hi tiràvem aigua i colorant i ho remenàvem i cada got quedava d’un color diferent segons el colorant que hi havíem tirat. En un tub s’hi tirava tota l’aigua dels diferents gots i cada color quedava separat sense barrejar-se. Al tercer taller teníem un full on havíem de fer un dibuix amb cola, a continuació hi tiràvem sal a sobre i esperàvem 60 segons, seguidament abocàvem la sal en un bol i quedava la forma del dibuix que havíem fet. Amb una espècie de xeringa ficàvem gotes de colorant a cada dibuix i així quedava acolorit i més bonic.

Ens ho vam passar molt bé!

Tanit, Núria, Biel, Dylan i Berta