Trobades esportives CM

Els dies 7 i 8 de novembre els  nens i nenes de CM vam anar a la Trobada esportiva de Berga. Allà ens vam trobar amb escoles del Berguedà.

Ens havien preparat 4 jocs: My  Good, Mata-conills, Joc de les 5 fites i el  Ringo gol.

El My good  era nou a la trobada esportiva. Nosaltres ja el coneixíem. Es tracta de construir torres i un cop acabades mentre dius my good les has  de destruir amb un cop de peu. Hi ha dues o tres pilotes a la pista i els companys t’han d’intentar tocar, si ho fan al cap no passa res, però si et toquen a la resta del cos quedes eliminat. No pots fer més de dos My goods seguits.

El Mata-conills es juga en una pista a l’aire lliure. Hi ha una pilota grossa que té qui l’ha pogut agafar i amb ella ha d’intentar tocar als companys i companyes. Si l’agafen al vol qui l’ha tirat queda eliminat o mort. Si la pilota et toca estàs mort i t’has d’asseure a terra. Si algú quan tira la pilota ho fa malament i un mort l’agafa i la passa a la resta d’eliminats, aleshores queden tots salvats, però l’últim que l’agafa ha d’aconseguir matar algú. Si maten qui t’ha matat estàs salvat.

El joc de les 5 fites es juga en una pista dividida en dos camps on hi ha un equip a cadascun. Cada  camp té 5 fites i per guanyar has d’aconseguir tenir totes les fites o que els altres estiguin tots morts. Si algú travessa al teu camp el pots tocar i d’aquesta manera queda mort i s’ha d’asseure a terra. Si un del seu equip li toca la mà, torna a reviure. On hi ha les fites no et poden tocar. Si surts amb una fita i et toquen has de tornar la fita on era.

El Ringo gol es juga en un espai dividit en dos i el material són cèrcols de goma que s’anomenen ringos. N’hi ha 6 a cada camp i has de procurar que els ringos entrin a la zona de gol del camp contrari, per tant defensar la teva zona perquè no n’hi entrin. Un cop els ringos estan a la zona de gol ja no es poden treure. Guanya el que té menys ringos a la seva porteria i n’ha posat més a l’altra.

Va ser un dia molt divertit! En arribar a l’escola estàvem una mica cansats , però contents d’haver conegut altres nenes i nens  del Berguedà.

Joan, Paula S., Erola i Josep

enllaç fotos