Proves diagnòstiques a 3r

Aquesta setmana a 3r hem fet les proves diagnòstiques. Aquestes proves serveixen per avaluar els nostres coneixements de català, castellà i matemàtiques. El Departament d’ Ensenyament de la Generalitat de Catalunya en recull els resultats i els compara amb la resta d’escoles de Catalunya. D’aquesta manera també s’avalua  l’escola i tothom sap què ha de  millorar l’alumnat i l’escola.

Cada matí en fèiem una o més d’una. El dilluns vam fer prova de matemàtiques, vam utilitzar dues sessions. En general la vam trobar bastant fàcil i la Lluïsa ens ha dit que van anar molt bé.

Dimarts vam fer la de català. Vam haver de fer una comprensió oral d’una història que ens va llegir la Lluïsa,  parlava d’un nen que es deia Pau i era molt despistat i també molt tranquil, per això moltes vegades estava a la lluna. Aquest mateix dia també vam fer dues comprensions lectores de català..

Dimecres vam sortir a fora per fer expressió oral de català individualment. Vam fer una expressió escrita de català.  Havíem d’explicar com era la disfressa que havíem triat: de mosca, de mims, de bombers, de  Darth Vader…

Dijous vam fer dues comprensions lectores de castellà. una parlava d’una noia que es deia Maya i tenia un pingüí i un avi que no la creia. També vam fer una comprensió oral.  Dijous mateix vam fer expressió oral de castellà individualment. Havíem d’explicar una pel·lícula d’animals que haguéssim vist. Alguns ens vam equivocar i ens vam descuidar de parlar d’animals.

Divendres vam fer expressió escrita de castellà. Vam fer una carta a la Maya recomanant-li on podia anar amb el pingüí que havia sortit a la comprensió lectora.

Pensem que han anat molt bé en general i la Lluïsa està molt contenta.

Nenes i nens de 3r