Camp d’aprenentatge: L’Univers

Dijous 23 de novembre, van venir el Roger, la Rosa i el Pep del Camp d’aprenentatge. Els nens i nenes de CM ens vam repartir en 3 grups. Cadascun estava amb un mestre  de l’escola i un del camp d’aprenentatge. Experimentàvem per conèixer els secrets de l’univers. Per aquest motiu vam fer 2 experiments.

El primer va ser comprovar que la terra és la que gira al voltant del sol i que el sol no gira encara que ho sembli. Per  fer aquest experiment vam agafar una cadira amb rodes i un alumne s’hi va asseure, al voltant ens hi vam posar en rotllana. El de la cadira era la terra i els altres eren el sol. Vam gravar quan la cadira començava a girar i en la gravació semblava que el sol voltava però era fals ja que era la terra (la cadira) qui ho feia. Després vam anar al pati, vam agafar un paper i un pal que vam clavar amb plastilina fixa a la taula on hi havíem enganxat el paper. Cada 20 minuts anàvem a veure on es marcava l’ombra del pal i hi posàvem l’hora que era. D’aquesta manera vam anar veient el moviment de la terra i com funcionaven els rellotges de sol.

El segon experiment el vam fer al pati; va ser agafar una ampolla de plàstic cada grup i posar-hi vinagre fins a la meitat, teníem dos papers i hi vam posar una cullerada de bicarbonat a cadascun. Vam tirar el bicarbonat a dintre i ho vam tapar amb un tap de suro que estava envoltat amb cinta americana per a fixar-lo més bé. Vam muntar un llançador de coets amb un pal de ferro i un cercle de cartró amb un forat al mig. Vam girar l’ampolla cap per avall i la vam ficar a la plataforma. Amb pocs segons va sortir disparada enlaire com un coet. Vam saber que surt disparada perquè quan es barreja el vinagre amb bicarbonat produeix una espècie de gas que el tap no pot contenir i amb aquesta força surt l’ampolla disparada.

Ens ho vam passar super bé!!!  Vam estar molt contents de veure el Pep!

enllaç fotos

Núria, Erik, Jordi, Isaac i Andreea