ELS ALUMNES DE CICLE SUPERIOR VISITEM TARRAGONA!!

ELS ALUMNES DE CICLE SUPERIOR HEM ANAT A TARRAGONA!!!

El dia 11 d’octubre els nens i nenes de 5è i 6è vam fer una sortida a Tarragona. Aprofitant que estem estudiant a classe de Medi, l’Edat Antiga.

A dos quarts de nou havíem d’estar tots davant del pàdel d’Arbeca per pujar a l’autocar. Durant el trajecte vam estar cantant tota l’estona, i el viatge se’ns va fer molt curt.

La nostra primera parada va ser per a esmorzar. Vam trobar un lloc súper maco sota una Pineda que hi havia enmig d’un bosc a les afores de Tarragona i a mig camí de l’Aqüeducte. Quan vam acabar d’esmorzar vam anar a veure la Pedrera, el lloc d’on treien la pedra els romans per a fer l’Aqüeducte Romà. Sembla estrany que poguessin arrossegar pedres tan grans per unes zones tan complicades.

I ja per fi, vam anar a veure l’Aqüeducte, una construcció feta pels romans perquè passés l’aigua d’un poble a l’altre. Construït al segle I. a. C. per August.

En acabar la visita, la qual va ser molt interessant i entretinguda, vam tornar a pujar a l’autocar i vam anar a veure una “Maqueta de Tarraco”, que estava a l’Ajuntament, que està situada dins de la muralla de la ciutat. En aquesta maqueta es podien veure tots els detalls de l’antiga ciutat. Tot seguit vam anar a veure la Muralla i la Torre de vigilància.

I el millor estava per arribar, vam anar a veure el circ, el lloc on feien curses de cavalls. No eren curses netes, tothom feia trampes!!! I per acabar l’última visita abans de dinar, vam anar a veure l’Amfiteatre, el lloc on feien lluites de gladiadors. Vam poder entrar-hi i sentir-nos com fa milers d’anys.

Una vegada vam acabar la visita de Tarraco vam anar a dinar als Jardins de l’Amfiteatre. Vam jugar una estona i vam anar al Port Marítim a fer una passejada amb barca pel Balcó del Mediterrani. Em va agradar molt, va ser la primera vegada que pujo amb barca!! Quan vam baixar de la barca vam anar a l’Observatori Blau. Allà ens van ensenyar les 30 espècies més pescades del Mediterrani, i com que estava just al costat, vam poder veure el funcionament de la Llotja de Tarragona en directe.

Va ser un dia intens i el viatge de tornada va ser amb menys cançons i més ulls tancats!! Però ens ho vam passar súper bé i vam aprendre moltes coses sobre Tarraco!

Manuela Santiago Macho

Cliqueu a la imatge per veure les fotografies!!!