TROBADA de mestres del Pla Català de l’Esport

El Pla Català d’Esport a l’Escola és el programa de la Generalitat de Catalunya que té com a objectiu principal posar a l’abast de tots els alumnes dels centres educatius de Catalunya la pràctica d’activitats físiques i esportives fora de l’horari lectiu, per tal de lluitar contra el reduït índex de participació de l’alumnat en l’esport escolar i l’increment dels hàbits sedentaris i de l’obesitat, amb una incidència preocupant en la població infantil i juvenil,  i de fomentar la demanda social creixent en matèria de salut i benestar.

El programa, liderat i coordinat pel Consell Català de l’Esport i el Departament d’Educació.

L’Escola Valdelors forma part del PCEE, i aquest divendres i dissabte va tenir lloc al municipi una trobada de docents de tot Catalunya. L’objectiu d’aquestes trobades és fer sessions de formació i realitzar intercanvis d’experiències. Nosaltres vam participar exposant el projecte educatiu dels itineraris de Natura.

Vam realitzar sortides en grups a Castelló. Un cop allí  la Maria Alcarraz, l’Arnau Sabaté com a responsables del centre estudis de la Vall, el Santiago com a responsable de la Masia de Castelló i  el Quico Madurell com a responsable del Patronat d’Esport van exposar els valors educatius i a la força del teixit social i cultural dels projecte.

Va ser un matí molt enriquidor per donar a conèixer el que realitzem a l’Escola i al poble de Vandellòs.

Moltes gràcies responsables del PCEE per a aquesta oportunitat,  gràcies al Patronat d’Esports, a la Masia de Castelló al Centre Estudis la Vall i el Patronat d’Esports per a dedicar el vostre temps a l’escola i a fomentar l’ESPORT ESCOLAR.