Document PdD 2022-26

PdD IMMA TORRES TORRES

El document del Projecte de Direcció  correspon al document del centre públic del Valdelors que té l’objectiu de desenvolupar el projecte educatiu del  VALDELORS.

Aquest projecte està emmarcat  per la normativa vigent d’Educació ( l’article 91.8 de la Llei d’educació i a l’article 144 de la LEC.)

L’elaboració del document ha estat un treball de gestió formalitzat per la nova direcció del centre. L’equip directiu és l’òrgan és l’òrgan executiu de govern del centre públic i les persones membres han de treballar coordinadament en l’exercici de les seves funcions. Està format pel director o directora, que el presideix, el cap d’estudis o la cap d’estudis, el secretari o secretària i els òrgans unipersonals de direcció addicionals.

Aquest document que us presentem respon a les necessitats derivades del projecte educatiu i serà el full de ruta a seguir pel VALDELORS ens els propers 4 cursos ( 2022 al 2026). 

En ell es concreten les intervencions, els objectius, els projectes, les activitats, els valors o visió i els somni de l’escola Es concreten les accions i els indicadors d’avaluació per tal de complir amb els criteris fixats pel Departament d’Educació, aquests  han de servir per avaluar l’exercici de la direcció (art. 23.1 del Decret 155/2010, de 2 de novembre, de la direcció dels centres educatius públics i del personal directiu professional docent).

El projecte de direcció és un instrument essencial de l’autonomia dels centres educatius perquè ordena el desplegament i l’aplicació del projecte educatiu per al període demandat de la direcció del centre, en concreta l’estructura organitzativa.

Així mateix, el projecte de direcció defineix el marc en què el director o directora exerceix les funcions, en un context de lideratge distribuït per l’enfortiment institucional dels centres educatius (art.142.3 de la Llei 12/2009, del 10 de juliol, d’educació).