Projecte: Els ecosistemes, els itineraris de natura i l’hortet

L’HORT  DELS “IAIOS”. Una activitat per treballar la natura

“L’hort és el vincle que encara ens uneix a la terra, que ens permet a tots ser agricultors, obtenir els nostres propis aliments sense recórrer al sistema monetari. L’hort ens connecta amb els nostres avantpassats” (Escutia, 2009).

L’hort és un espai d’aprenentatge que permet introduir activitats vivencials i ampliar el contacte dels alumnes amb el seu entorn proper: la natura. L’hort ens permet treballar les competències de medi i ajuda a potenciar l’educació mediambiental.

L’hort ens ajuda a l’escola i ens dona espais gratificants i únics de contacte dels alumnes i els seus familiar. Fent un treball intergeneracional. Ens permet  valorar l’esforç i la responsabilitat des d’infantil a primària. L’hort ofereix un context per aprendre a aprendre, aprendre a pensar, a educar emocionalment i a millorar en el domini d’habilitats socials.

Itineraris de natura: “Una activitat per treballar el patrimoni natural”

“Els itineraris de natura són un projecte de descoberta del patrimoni natural de Vandellòs”.

Des del 2015 es va realitzar un projecte de treball en xarxa entre el Centre l’Estudi “La Vall”, l’escola i l’ajuntament per fer un disseny de 5 rutes de descoberta de l’espai natural. Aquest projecte va acompanyant d’un dossier de descoberta  i un guiatge per part d’una empresa  d’educació ambiental.

Els itineraris són:

• Itinerari de Castelló
  • Itinerari de Remullà
  • Itinerari de Mas Valentí
  • Itinerari de  Burrià
  • Itinerari del Torn ( platja)

PCEE al Valdelors Itineraris de natura (1).compressed