EL DIA DE LA PAU i LA NO VIOLÈNCIA

L’escola forma part de les comunitats d’aprenentatge i amb elles treballem a partir de les actuacions d’èxit i del mètode de resolució de conflictes a partir del model dialògic.

Treballar sempre així suposa anar donant eines a l’alumnat i les famílies per millorar la convivència.

La convivència en un centre és necessària per aconseguir l’èxit educatiu. És difícil que tots dos elements es donin de forma separada. Millorar la convivència en els centres ha de ser l’objectiu de tothom. Tota la comunitat hi està implicada i el diàleg esdevé l’eina fonamental per aconseguir-ho.

Les pràctiques educatives que es duen a terme a les escoles han d’incorporar els valors democràtics, de diàleg, d’entesa i de consens als quals aspirem per a una ciutadania compromesa.

Hem treballat a partir del llibre el CLUB DELS VALENTS.

A més a més, a l’escola qualsevol moment és ideal per treballar aquests valors per ser ciutadans compromesos.

Per això el passat dia 30 de gener, vam realitzar una activitat per treballar a cada comunitat sobre  el Dia Escolar de la No-violència i la Pau (o el seu acrònim DENIP), conegut també com a Dia Mundial o Internacional de la No-violència i la Pau o Dia de la Pau.

Poemes de la pau, paraules boniques, rodolins fets per ells i elles, frases de persones il·lustres que han treballat per la pau: Mahatma Gandhi, Rigoberta Menchú, Malala Yousafzai, Teresa de Calcuta, Nelson Mandela… Amb tot aquest recull així com amb la paraula PAU ESCRITA EN 70 IDIOMES DIFERENTS hem decorat la nostra escola.

Tot ens ajuda a créixer
Tot ens ajuda a pensar
Tot ens ajuda a ser millors persones
Tot ajuda a fer el camí.