Microespais al cicle de petits

L’organització de les aules del cicle de petits és en microespais, creem petits espais d’aprenentatge dins de l’aula. Aquests son rics en quantitat i varietat d’estímuls, on l’infant està al centre de l’aprenentatge. Aquesta metodologia ens permet afavorir la descoberta i l’experimentació dels infants, tot generant reptes per fer i desfer, mirar, tocar, explorar, experimentar, crear… permetent combinar activitats individuals amb col·lectives i anar descobrint i aprenent amb respecte i calma.

El paper de les mestres és el d’observar l’activitat de l’infant, acompanyar-lo i ajudar-lo tot respectant sempre que sigui possible les seves decisions i interessos, actuant de mediadores, deixant que els nens i les nenes resolguin els conflictes amb autonomia i assertivitat. Oferim espais preparats a partir de diferents propostes i materials enfocats als interessos i necessitats de cada moment.

Dins de l’etapa d’educació infantil, cada nivell porta a terme diferents propostes dins dels sis microespais que formen l’aula: construcció, sensorial, minimon o provocació, llenguatge matemàtic, motricitat fina o grafisme i atelier, ja que es basen totalment en els interessos de l’alumnat, tenint en compte els moments evolutius en els quals es troba cada grup i posant l’infant al centre de l’aprenentatge.

Podeu veure una mostra clicant en aquesta imatge.