Projecte educatiu de l’Escola VA

L’objectiu prioritari del nostre Projecte Educatiu és desenvolupar al màxim les capacitats de tots i cadascun dels alumnes com a principi per l’equitat i la garantia de la cohesió social.

Els trets que ens defineixen la nostra Escola són els següents:

• ACTIVA i GLOBALITZADORA – situem a l’infant en el centre de l’aprenentatge, tot treballant de manera integrada tot fomentant aprenentatge significatiu i la creativitat de l’alumnat, despertant la seva curiositat i creativitat, així com també les seves emocions i sentiments.
  • ACOLLIDORA i INCLUSIVA – a la nostra escola tothom hi té cabuda, acollim des de la riquesa de la diferència. Garantim una mirada inclusiva per donar resposta educativa i formativa a tots els infants, oferint propostes universals tot respectant els diferents ritmes d’aprenentatge.
  • OBERTA i PARTICIPATIVA – som a prop i estem oberts al món, respectant les diferències d’opinió i de pensament entre els membres de la comunitat. Estem arrelats a l’entorn i el context i oberts a l’exterior. El diàleg i la participació són fonamentals en el funcionament de l’Escola. Promovem accions per potenciar el sentiment de comunitat.
  • ARRELADA i OBERTA AL MÓN – estem arrelats als trets d’identitat de Catalunya i del municipi, Martorell. Amb aquesta cultura com a base, transmetem la realitat lingüística, històrica, geogràfica i sociocultural. Tenim els ulls oberts al món i a les realitats que ens envolten. L’Escola utilitza la llengua catalana com a llengua vehicular i d’aprenentatge. Potenciant-la, esdevindrà la llengua comuna i factor de cohesió social de tota la comunitat.
  • INNOVADORA – som emprenedors/es i oberts/es als nous reptes que ens planteja la societat actual tot potenciant un aprenentatge actiu i competencial, fent ús de les eines digitals.

ACTUALMENT ESTEM RENOVANT EL DOCUMENT DEL PEC DEL CENTRE, que s’aprovarà i es publicarà a la pàgina web el proper mes de JUNY de 2024.