Els ambients d’aprenentatge son diferents espais on els infants d’educació infantil, en grups reduïts, heterogenis i de diferents edat, hi participen de manera activa, creativa i de lliure circulació.
Els ambients d’aprenentatge ens permet fer diferents propostes simultànies oferint la possibilitat de desenvolupar la seva autonomia, triant lliurement entre diferents propostes; aprendre al seu ritme, ja que aquestes són obertes i contemplen diferents graus de dificultat; desenvolupar la iniciativa, la recerca, la creativitat i l’expressió a través de diferents llenguatges.
La manera d’organitzar els espais condiciona la intervenció educativa i es constitueix en una estructura d’oportunitats o de límits per a l’infant. Els diferents ambients i el seu disseny juntament amb la selecció acurada dels equipaments i materials esdevenen agents educatius autèntics que permeten treballar transversalment i de forma globalitzada els diferents sabers.
A cada ambient s’ofereixen diferents propostes d’aprenentatge amb diferents materials potenciant una diversitat de respostes i d’accions per part de l’infant. Els sis ambients que oferim són els següents: artístic, experimentació, jugar a ser, llum i color, peces soltes i mini mons i món exterior.
Podeu veure una mostra dels ambients clicant a la imatge següent.