Capses d’aprenentatge al cicle dels grans

Les capses d’aprenentatge són unes propostes de treball globalitzat on es prioritzen sabers concrets a partir d’unes instruccions que l’alumnat del cicle dels grans, en grups reduïts, heterogenis i de diferents edat, han de seguir de manera autònoma per tal d’assolir un repte plantejat. 

El treball per capses d’aprenentatge és una metodologia que afavoreix el desenvolupament de les competències clau i dels sabers concrets de les àrees d’aprenentatge d’una manera autònoma, global, transversal i cooperativa. 

Cada capsa d’aprenentatge conté una proposta de treball amb un seguit de reptes o activitats seqüenciades al seu interior que s’han d’assolir. El grup té a la capsa les instruccions que ha de seguir i, de manera autònoma, s’autogestiona el temps per completar les activitats, extreure conclusions i dur a terme la producció final. Cada capsa pot tenir com a eix vertebrador uns sabers concret que cal desenvolupar. Tot i que la capsa estigui enfocada a una àrea d’aprenentatge, s’adquireixen moltes competències específiques que pertanyen a altres àrees que apareixen implícitament al llarg de les activitats, ja que es treballa de manera transversal.

Podeu veure una mostra de les sessions de capses d’aprenentatge clicant en aquesta imatge.