L’escola no te por!

La situació excepcional que estem vivint, ens porta a manifestar que sense llibertat, tant la transmissió com l’adquisició de coneixements es desvirtuen. L’esperit crític i la llibertat d’expressió no són bones companyes de la por. La societat catalana vol una educació avançada, inclusiva, que formi persones amb criteri propi, escollit lliurement després de conèixer i aprendre a respectar les idees de tothom, sense por ni censura.

Des d’uns mesos ençà, el sistema educatiu i en particular els seus treballadors i treballadores, principalment docents, han patit un setge des del món de la política, dels mitjans de comunicació i de denúncies als jutjats. S’acusa l’escola quan el que fa dia rere dia és ensenyar a respectar les persones i l’entorn i a deixar el món i la societat millor de com ens l’hem trobat. La comunitat educativa i la societat en general volem donar suport a totes les persones denunciades i donar ànims i força a la resta de docents, perquè no cedeixin ni un mil·límetre en l’exercici de les seves funcions, perquè no facin cap pas enrere en la defensa d’una educació crítica, inclusiva i democràtica. Perquè puguin exercir la seva llibertat de càtedra.

Es parla d’adoctrinar, quan en realitat són els acusadors els que voldrien que l’escola adoctrinés. Potser és la nostàlgia de la “formación del espíritu nacional” el que mou el govern conservador del PP a imposar una assignatura de “seguridad y defensa nacional” o la seva fixació en “españolizar” a los niños catalanes”. Des de la LOMQE s’està intentant donar una visió de la història d’Espanya única i uniformitzadora. Ara es dediquen a analitzar els llibres d’història, com si només hi hagués un únic punt de vista de la història i una única forma d’explicar-la. Catalunya és una nació i s’ha de conèixer la seva trajectòria des de l’edat mitjana fins a l’1 d’octubre. No pot ser que fets d’actualitat com els esdevinguts l’1 d’octubre, que formen part de la historia d’un poble, no puguin ser tractats a les escoles i instituts. El militarisme i la violència no aportat res de positiu a cap societat, i aquí tampoc, no ens fa por la seva repressió. No ens faran callar. Volem una escola que formi en els valors de la pau, la democràcia i el respecte. Mai més una dictadura, vetllem i vetllarem per formar alumnes lliures i crítics, amb voluntat i opinió pròpia.

Atacar la política educativa que més consens ha generat en la societat catalana: la política lingüística, aprovada i estructurada per una llei, busca crear un problema on no existeix. Per altra banda, l’escola catalana garanteix amb el sistema d’immersió lingüística que en acabar l’ensenyament obligatori tothom domini les dues llengües oficials. Aquest sistema ha fet que ningú, que hagi estat escolaritzat a Catalunya en els darrers trenta anys, quedi fora de cap conversa. Al contrari, el fet de saber més llengües sempre obre portes, mai en tanca. La immersió garanteix la igualtat d’oportunitats. Dir que la casella del castellà garanteix els drets dels castellanoparlants és mentida. No som lliures de parlar el que volem. Només som lliures de parlar el que podem, i la immersió lingüística ha garantit que tothom sigui lliure de parlar el castellà o el català perquè tothom coneix les dues llengües en acabar l’ensenyament obligatori.

L’ús de l’article 155 per introduir la casella del castellà a la preinscripció és una usurpació de les competències educatives de la Generalitat per part d’un partit que només ha obtingut 4 diputats dels135 del Parlament de Catalunya. Només busca separar el poble i generar un problema on no existeix. Els partits polítics han de solucionar problemes, no pas generar-ne.

La manifestació del proper 17 de març és una aposta clara i decidida per la llibertat de l’escola, de l’ensenyament.

USTEC·STEs, DINCAT, Docents per la República, ANC, SEPC,AFAEC, FOLC, PDD, FAPAES, Universitats per la República,Enllaçats per la Llengua, Crida per la Llibertat, CAL, AmicspradaUCE, Intersindical-CSC, Associació Amics de la Bressola-LaBressola, CIEMEN, Dones República.cat, Feministes per laIndependència, Dones per la República, ServidorsCAT, ICEC,Artistes de la República, Associació Catalana pels Drets Civils,Assemblea Groga, Plataforma per la Llengua, , Acció Cultural delPaís Valencià, Col·lectiu Pere Quart , El Tampir, adic_ENS,adic_gencat, STEI, STEPV, IAC, Escola Valenciana, Comissió perla Dignitat, Poble que canta, Ateneu d’Acció Cultural – Girona,Sindicat d’Estudiants, Associació d’Estudiants Progressistes(AEP) i Llengua i República. www.lescolanotepor.cat

Clica aquí si et vols descarregar el manifest.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>