Ens mengem tots els macarrons!

Com ja us vam informar, l’escola aquesta any participa en el projecte “Ens ho mengem tot“. Aquest projecte serveix per tractar aspectes tan importants com el malbaratament alimentari, l’origen dels aliments, la producció de proximitat, el consum conscient, la petjada ecològica i el cost ambiental d’allò que es serveix en el menjador escolar.

Podeu consultar més informació del projecte aquí.

Cada mes un aliment és el protagonista. El mes de gener el protagonista van ser els macarrons amb tomàquet i els alumnes de 3r van redactar un text explicant-nos que es van menjar tots els macarrons i com va anar l’experiència. Tot seguit el podeu llegir!

ENS HO MENGEM TOT

Durant el curs 2017-18 a l’Escola Turó del Cargol els infants de la classe de 3r vam començar a fer el projecte “Ens ho mengem tot”. Així tots i totes coneixeríem millor els aliments que mengem i si malbaratem molt o poc.

El primer plat estrella ha sigut “ELS MACARRONS AMB TOMÀQUET”. L’Ainhoa ens va ensenyar un vídeo molt guai d’altres escoles que han participat en aquest projecte altres anys. Quan ens va ensenyar el vídeo ens vam fixar molt atentament en el que feien els altres nens, per aprendre a fer-ho. D’aquesta manera vam començar a organitzar-nos per comissions, així treballaríem molt millor. També se’ns va ocórrer que cada taula podria tenir un nom guai, així que tenim la taula GANA, taula TIPS, taula COBERTS i taula SALSA!

La taula GANA va començar amb la seva feina, van fer un cartell informatiu on ens explicava d’ on venen els macarrons i de què estan fets, on és conreen els tomàquets, si són aliments de proximitat i quilòmetre zero.

• Els macarrons que mengem a l’escola venen de Saragossa i son ecològics, es un aliment que aporta hidrats de carboni (ens dona molta energia) i també aporta fibra (ens ajuda a la bona funció intestinal)
  • Els tomàquets originàriament venien de Amèrica, els que mengem a l’escola venen de Mataró, es un aliment que ens aporta vitamines.

Dies més tard la taula SALSA, van fer el pesatge dels macarrons, vam descobrir quants quilos de macarrons menjàvem els nens de 3r, que són un total de 5 kg!!

La taula TIPS, encarregada d’informar sobre la petjada ecològica que comporta el malbaratament van escriure al mural gran del menjador tota la informació que havien recopilat.

Al dia següent l’Ainhoa ens va donar la informació sobre quant havíem malbaratat, va ser 0%!

Així que llavors començava la nostra feina; taula COBERTS, encarregats de comunicar a tothom del que hem fet.

Vam decidir fer aquest petit escrit per a que la resta de nens i nenes de l’escola conegués el que hem fet fins ara.

El que ens ha sorprès més ha estat que entre totes les escoles que fem el projecte s’han malbaratat 127 racions de macarrons amb tomàquet, 127 persones podrien haver menjat.

Esperem que us hagi agradat el projecte i que hagueu après tantes coses com nosaltres!!!