BON 2021!!! Aquest any continua l’activitat d’English Lunchtime

Des de la Comissió de Temps de Migdia anunciem a famílies i resta de comunitat educativa la continuïtat de l’activitat de English Lunchtime durant l’any natural 2021.

A continuació s’explica en què consisteix i, a més de visualitzar algunes fotos del primer trimestre, podeu consultar els horaris i professorat d’aquesta activitat, que un any més és impartida per l’equip de Tea or Coffee.

Ja des del primer trimestre del curs, tot i les dificultats per les mesures contra la pandèmia, hem tornat a posar en marxa el projecte d’aprenentatge d’anglès al migdia que en aquesta edició abasta totes les classes des de P4 fins a 6è, amb l’objectiu que els infants posin en pràctica la llengua anglesa mitjançant diàlegs i altres dinàmiques d’aprenentatge senzilles, fora de les aules, en un ambient relaxat, lúdic i distès com és l’hora del migdia.

Cada dia professores natives visiten els diferents grups a l’hora de dinar i parlen amb l’alumnat exclusivament en anglès. Sempre són les mateixes professores amb cada grup i poden portar a terme un programa més específic de desenvolupament de la llengua amb les criatures. El pilar del projecte és fer-les veure que l’anglès és divertit i que de manera lúdica es poden treballar molts conceptes des dels principis de la coeducació.

Una de les novetats d’aquest curs, ha sigut l’adaptació de les sessions als grups bombolla fent que cada dia l’activitat sigui per un grup en exclusiva. Tant al menjador com després del dinar es combinen la llengua anglesa amb l’activitat que es fa en aquell moment. Mentre es menja es dialoga en anglès i durant l’estona de lleure es fa una pràctica esportiva i/o lúdica a través de jocs dirigits i gimcanes, tallers de contes, etcètera, on els infants comencen a entrar en una dinàmica que els ajudarà a formular petites frases i a agafar fluïdesa en l’anglès. Pensem que no hi ha millor aprenentatge que el que s’assoleix sense ser-ne conscient.

La immersió lingüística es du a terme en funció de cada nivell: així, a infantil es tracta que es familiaritzin amb la llengua i a primària que guanyin fluïdesa a l’hora de parlar, perquè el programa es fonamenta en la comunicació oral. Amb els més petits, els monitors se serveixen d’imatges i jocs senzills per fer-se entendre perquè és amb qui és més complicada la comunicació. Als més grans sí que se’ls demana que s’adrecin en anglès al professorat en la mesura de les seves possibilitats.

La proposta va arrencar fa quatre anys a l’escola a través d’uns pressupostos participatius que plantejaven la possibilitat de treballar l’anglès de manera informal. Bé, aquesta activitat va continuar tots aquest anys gràcies a les subvencions atorgades per l’Ajuntament i per la Diputació, a més del suport de l’AFA.

Des de la Comissió de Temps de Migdia donem les gràcies a totes les persones que fan possible aquest projecte.

Aquí podeu consultar la programació de grups i professorat pel 2n trimestre del curs 2020-21.

Seguidament compartim algunes fotos i vídeos i, després un enllaç a la programació del 2n trimestre.